Musical Literary in Primary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F20%3A10431806" target="_blank" >RIV/00216208:11410/20:10431806 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=93fK_r0vov" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=93fK_r0vov</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Musical Literary in Primary Education
Popis výsledku v původním jazyce
Musical literacy is a complex of abilities, skills and knowledge that can be used in practical aspects of life. The abilities are of paramount importance in this context. That is why research in the fi eld of music education already focused on them in the past. The authors aimed to ascertain what the level of music literacy is at present, and they therefore focused on research into musical abilities, too. The research results indicate that the musical abilities are developed adequately and proportionately. They also point out the need to monitor both the development of musicality and knowledge.
Název v anglickém jazyce
Musical Literary in Primary Education
Popis výsledku anglicky
Musical literacy is a complex of abilities, skills and knowledge that can be used in practical aspects of life. The abilities are of paramount importance in this context. That is why research in the fi eld of music education already focused on them in the past. The authors aimed to ascertain what the level of music literacy is at present, and they therefore focused on research into musical abilities, too. The research results indicate that the musical abilities are developed adequately and proportionately. They also point out the need to monitor both the development of musicality and knowledge.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
—
Svazek periodika
VI
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
7-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—