Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HOMESCHOOLING MOTHERS: PRECARIOUS BY CHOICE?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10419420" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10419420 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TGTdg5Tzn0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=TGTdg5Tzn0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2021-0007" target="_blank" >10.1515/humaff-2021-0007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HOMESCHOOLING MOTHERS: PRECARIOUS BY CHOICE?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents the findings of a study on homeschooling in Czechia. It focuses on the gender aspects of this uncommon educational decision. Based on forty-three individual interviews with homeschooling parents, the article&apos;s unifying thread is interest in understanding how mothers are involved in the decision to homeschool, and how the practice is embedded in gendered relationships within the society. We explore the results from two perspectives. First, we consider how the choice to homeschool lies simultaneously in embracing and opposing cultural imperatives of good mothering. Second, we explore the precarious status of homeschooling mothers in relation to economic independence. By shedding light on individual choice within social structures, we situate the practice of homeschooling within the gender inequalities of today&apos;s society.

  • Název v anglickém jazyce

    HOMESCHOOLING MOTHERS: PRECARIOUS BY CHOICE?

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the findings of a study on homeschooling in Czechia. It focuses on the gender aspects of this uncommon educational decision. Based on forty-three individual interviews with homeschooling parents, the article&apos;s unifying thread is interest in understanding how mothers are involved in the decision to homeschool, and how the practice is embedded in gendered relationships within the society. We explore the results from two perspectives. First, we consider how the choice to homeschool lies simultaneously in embracing and opposing cultural imperatives of good mothering. Second, we explore the precarious status of homeschooling mothers in relation to economic independence. By shedding light on individual choice within social structures, we situate the practice of homeschooling within the gender inequalities of today&apos;s society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17708S" target="_blank" >GA16-17708S: Domácí vzdělávání - fakta, analýzy, diagnostika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    73-88

  • Kód UT WoS článku

    000605452600007

  • EID výsledku v databázi Scopus