Non-standard word problems of the type What number makes sense?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429696" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429696 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-standard word problems of the type What number makes sense?
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper we focus on non-standard word problems of the type What number makes sense? that were set to 2 nd and 3 rd grade pupils. Pupils' solutions were analysed with respect to the pupils' approach to solving of the problem. The same problems were set to teachers who participated in semi-structured interviews. We were looking at how they work with and how they would use non-standard word problems of the type What number makes sense?
Název v anglickém jazyce
Non-standard word problems of the type What number makes sense?
Popis výsledku anglicky
In this paper we focus on non-standard word problems of the type What number makes sense? that were set to 2 nd and 3 rd grade pupils. Pupils' solutions were analysed with respect to the pupils' approach to solving of the problem. The same problems were set to teachers who participated in semi-structured interviews. We were looking at how they work with and how they would use non-standard word problems of the type What number makes sense?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000469" target="_blank" >TL03000469: Podpora integrace matematické, čtenářské a jazykové gramotnosti u žáků základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Broadening experiences in elementary school mathematics
ISBN
978-80-7603-260-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
414-423
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 8. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000853246900043