Assessment of child's development of comprehension of the text read aloud
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10432787" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10432787 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Ds37R8Wd5i" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Ds37R8Wd5i</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessment of child's development of comprehension of the text read aloud
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the issue of evaluating the level of comprehension of child to the texts read- aloud in nursery school and the related development of the relationship to reading.The results provided an overview of several phases of comprehension, their characteristics were used in the creation of a simple evaluation tool suitable for preschool teachers to assess the level of understanding and relationship to reading in children.
Název v anglickém jazyce
Assessment of child's development of comprehension of the text read aloud
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of evaluating the level of comprehension of child to the texts read- aloud in nursery school and the related development of the relationship to reading.The results provided an overview of several phases of comprehension, their characteristics were used in the creation of a simple evaluation tool suitable for preschool teachers to assess the level of understanding and relationship to reading in children.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání [online]
ISSN
2533-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
63-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—