Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Examples of the Picture Material Influence to Learning in Early Chemistry Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10433260" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10433260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Examples of the Picture Material Influence to Learning in Early Chemistry Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the chapter we are dealing with the investigation of the role of non-verbal elements of didactic tests in secondary chemistry education and with cnsequences for adequate teachers&apos; preparation. For solving this task there was used the comparison of the results of pupils of basic school performing two variants of the test with the same content and different formulation and arrangement of items (verbal form and form comprising visual information (pictures and graphs)). In the contribution are described selected results and interpretation obtained experimental data. Results are gained from the point of view of the typology of picture material as a part of didactic tests and from the point of view of the attitude of the students of chemistry teaching to the influence of graphical elements to the fruitfulness of students in didactic tests.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Examples of the Picture Material Influence to Learning in Early Chemistry Education

  • Popis výsledku anglicky

    In the chapter we are dealing with the investigation of the role of non-verbal elements of didactic tests in secondary chemistry education and with cnsequences for adequate teachers&apos; preparation. For solving this task there was used the comparison of the results of pupils of basic school performing two variants of the test with the same content and different formulation and arrangement of items (verbal form and form comprising visual information (pictures and graphs)). In the contribution are described selected results and interpretation obtained experimental data. Results are gained from the point of view of the typology of picture material as a part of didactic tests and from the point of view of the attitude of the students of chemistry teaching to the influence of graphical elements to the fruitfulness of students in didactic tests.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Visualisation in Chemistry Teaching

  • ISBN

    978-83-8084-657-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    21-30

  • Počet stran knihy

    100

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Naukowe UP

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly