Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jaký názor mají studenti učitelství chemie na vliv obrazových částí didaktických testů na úspěšnost žáků při jejich řešení? Vybrané aspekty vizualizace v přírodovědném vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F05%3A00001901" target="_blank" >RIV/62690094:18440/05:00001901 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do Students of Chemistry Teaching Prognose the Impact of Graphical Part of Didactical Tests

  • Popis výsledku v původním jazyce

    For the first pilot research in the scope of the project Learning from graphical presentation in science education (GAČR 406/02/1165) there has been chosen investigation of the role of non-verbal elements of didactic tests. For solving of this task therewas used comparison of the results of pupils of basic school performing two variants of the test with the same content and different form of formulation and arrangement of items (verbal form and form comprising visual information (pictures and graphs).In the contribution there are described starting points of the project, the interpretation obtained, experimental data from the point of view of typology of picture material as a part of didactic tests and mainly the point of view and the attitude of thestudents of chemistry teaching to the influence of graphical elements to the fruitfulness of students in didactic tests.

  • Název v anglickém jazyce

    How do Students of Chemistry Teaching Prognose the Impact of Graphical Part of Didactical Tests

  • Popis výsledku anglicky

    For the first pilot research in the scope of the project Learning from graphical presentation in science education (GAČR 406/02/1165) there has been chosen investigation of the role of non-verbal elements of didactic tests. For solving of this task therewas used comparison of the results of pupils of basic school performing two variants of the test with the same content and different form of formulation and arrangement of items (verbal form and form comprising visual information (pictures and graphs).In the contribution there are described starting points of the project, the interpretation obtained, experimental data from the point of view of typology of picture material as a part of didactic tests and mainly the point of view and the attitude of thestudents of chemistry teaching to the influence of graphical elements to the fruitfulness of students in didactic tests.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Natural Science Education

  • ISSN

    1648-939X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    5-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus