Jaký názor mají studenti učitelství chemie na vliv obrazových částí didaktických testů na úspěšnost žáků při jejich řešení? Vybrané aspekty vizualizace v přírodovědném vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F05%3A00001901" target="_blank" >RIV/62690094:18440/05:00001901 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How do Students of Chemistry Teaching Prognose the Impact of Graphical Part of Didactical Tests
Popis výsledku v původním jazyce
For the first pilot research in the scope of the project Learning from graphical presentation in science education (GAČR 406/02/1165) there has been chosen investigation of the role of non-verbal elements of didactic tests. For solving of this task therewas used comparison of the results of pupils of basic school performing two variants of the test with the same content and different form of formulation and arrangement of items (verbal form and form comprising visual information (pictures and graphs).In the contribution there are described starting points of the project, the interpretation obtained, experimental data from the point of view of typology of picture material as a part of didactic tests and mainly the point of view and the attitude of thestudents of chemistry teaching to the influence of graphical elements to the fruitfulness of students in didactic tests.
Název v anglickém jazyce
How do Students of Chemistry Teaching Prognose the Impact of Graphical Part of Didactical Tests
Popis výsledku anglicky
For the first pilot research in the scope of the project Learning from graphical presentation in science education (GAČR 406/02/1165) there has been chosen investigation of the role of non-verbal elements of didactic tests. For solving of this task therewas used comparison of the results of pupils of basic school performing two variants of the test with the same content and different form of formulation and arrangement of items (verbal form and form comprising visual information (pictures and graphs).In the contribution there are described starting points of the project, the interpretation obtained, experimental data from the point of view of typology of picture material as a part of didactic tests and mainly the point of view and the attitude of thestudents of chemistry teaching to the influence of graphical elements to the fruitfulness of students in didactic tests.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0188" target="_blank" >GA406/05/0188: Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Natural Science Education
ISSN
1648-939X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
5-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—