Investigation of the Influence of Non-verbal Parts of Didactical Tests in Primary Chemistry Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F03%3A00000711" target="_blank" >RIV/62690094:18440/03:00000711 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investigation of the Influence of Non-verbal Parts of Didactical Tests in Primary Chemistry Education
Popis výsledku v původním jazyce
In the contribution is presented the first pilot research in project Teaching from the graphical information in natural sciences (GAČR 406/02/1165) investigation of the role of non-verbal parts of the didactical tests. We made use of comparison of two groups of pupils of basic schools solving two variants of the as to content identical tests. The two variants differed only by the form of description items: verbal form and non-verbal form with pictures or graphs (non verbal elements). Some results are described in the paper.
Název v anglickém jazyce
Investigation of the Influence of Non-verbal Parts of Didactical Tests in Primary Chemistry Education
Popis výsledku anglicky
In the contribution is presented the first pilot research in project Teaching from the graphical information in natural sciences (GAČR 406/02/1165) investigation of the role of non-verbal parts of the didactical tests. We made use of comparison of two groups of pupils of basic schools solving two variants of the as to content identical tests. The two variants differed only by the form of description items: verbal form and non-verbal form with pictures or graphs (non verbal elements). Some results are described in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1165" target="_blank" >GA406/02/1165: Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Visualization in Science and Technical Education
ISBN
80-7041-497-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
49-54
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—