Vliv neverbálních prvků didaktických testů z chemie na úspěšnost žáků ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F02%3A00001459" target="_blank" >RIV/62690094:18440/02:00001459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv neverbálních prvků didaktických testů z chemie na úspěšnost žáků ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Pro prvotní pilotní výzkum projektu "Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání" (GAČR 406/02/1165) bylo zvoleno zkoumání úlohy neverbálních prvků didaktických testů. K řešení tohoto úkolu bylo využito porovnání výsledků žáků základní školyřešících dvě varianty obsahově shodného testu, které se lišily formou zadání jednotlivých položek (slovní forma a forma s obrázky či grafy (neverbálními prvky). V příspěvku jsou prezentovány dosažené výsledky u skupiny 91 respondentů - žáků ZŠ.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Non-verbal Parts of Didactical Tests on Efficiency of Their Solving by Learners in Chemistry Education
Popis výsledku anglicky
For first pilot research of the project "Learning from Graphical Presentation in Science Education (GACR 406/02/1165) was selected the exploration of the task of non-verbal part of didactical tests. For the solving of the research question was use the comparison of test-results that solve learners. Learners was divided into two groups, first group solved verbal form of the test and second group solved test with non-verbal part (graphical part of items). In the article are presented results of the group91 respondents -learners from primary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F1165" target="_blank" >GA406/02/1165: Učení z grafického zobrazení v přírodovědném vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální otázky výuky chemie XII
ISBN
80-7041-437-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
138-142
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—