Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spokojenost žáků středních odborných škol v hlavním městě Praze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10435431" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10435431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-IsXlSur72" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-IsXlSur72</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spokojenost žáků středních odborných škol v hlavním městě Praze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spokojenost žáků se školou lze vnímat z různých úhlů a časových dimenzí. Ovlivňuje ji řada faktorů na straně žáka, učitele, prostředí, školy. Výstupy z dotazníkového šetření na středních školách, které provedla v roce 2017 agentura Median, výstupy z mezinárodního šetření PISA 2018, TIMSS 2015 a z aktuální Mezinárodní výzkumné studie o zdraví a životním stylu dětí a školáků HBSC 2020 poměrně shodně konstatují, že čeští žáci jsou se školou spokojeni nejméně v celé Evropě. Cílem studie bylo proto tuto skutečnost na vzorku sedmi středních odborných škol a 3052 žáků v hlavním městě Praze ověřit, přičemž k samotnému šetření byl využit dotazník využívaný k měření spokojenosti žáků v Dolním Sasku. Byly formulovány čtyři předpoklady zjišťující celkovou spokojenost žáků s jejich školou, s kvalitou výuky, vyučujícími a technickým vybavením. Spokojenost žáků se na čtyřstupňové Likertově škále 1 - 4 pohybovala nad středem škály v rozmezí od 2,99 do 3,33.

  • Název v anglickém jazyce

    Satisfaction of secondary vocational school students in the capital city of Prague

  • Popis výsledku anglicky

    Students&apos; satisfaction with their school can be perceived from different angles and time dimensions. It is influenced by a number of factors on the part of the student, teacher, environment and school. The results of the questionnaire survey at secondary schools conducted by the Median agency in 2017, the results of the international survey PISA 2018, TIMSS 2015, and the current International Research Study on Health and Lifestyle of Children and Schoolchildren HBSC 2020 all universally show that Czech students are the least satisfied with their school across Europe. The aim of this study is to therefore verify these findings using a sample of seven secondary vocational schools and 3,052 students in the capital city of Prague and a questionnaire used to measure student satisfaction in Lower Saxony. Four assumptions were formulated to determine the overall satisfaction of students with their school, with the quality of teaching, teachers and technical equipment. On the four-point Likert scale 1-4, student satisfaction ranged above the middle of the scale from 2.99 to 3.33.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prohuman [online]

  • ISSN

    1338-1415

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus