Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora vhodného chování při online výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10446083" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10446083 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s2mCkIwSz_" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=s2mCkIwSz_</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora vhodného chování při online výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Celosvětová pandemie COVID - 19 významně ovlivnila a dále ovlivňuje mnoho oblastí našeho života, včetně psychické pohody a socio-emočních potřeb. Současná nejistá doba a související psychická zátěž také negativně působí na chování dospělých i žáků. Ve školním kontextu je pak nutné respektovat zvýšenou psychickou zátěž žáků a nevhodné chování žáků řešit citlivými a efektivními způsoby, a také předcházet dalším konfliktům. Článek si klade za cíl diskutovat možnosti využití konceptu pozitivní podpory chování (PBIS) jakožto souboru metod určených k podpoře vhodného chování žáků během distanční výuky při realizaci vzdělávacích aktivit s využitím online platforem. Důraz je v textu kladen především na možnosti prevence nevhodného chování a principy preventivní podpory chování v rámci celého třídního, potažmo školního kolektivu, což odpovídá podpoře I. úrovně představovaného systému PBIS. Vzhledem k obsáhlosti celého systému jsou II. a III. úroveň v textu pouze krátce představeny. Jako metoda práce byla zvolena obsahová analýza zahraničních i domácích studií a zahraničních metodických materiálů vypracovaných pro systém PBIS.

  • Název v anglickém jazyce

    Support for appropriate behaviour in online teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The global COVID-19 pandemic has significantly affected and continues to affect many areas of our lives, including mental well-being and socio-emotional needs. The current uncertain times and the associated psychological burden also negatively affect the behavior of both adults and pupils. In the school context, it is necessary to respect the increased psychological burden of students and to address inappropriate behavior of students in a sensitive and effective way, as well as to prevent further conflicts. The article aims to discuss the possibilities of using the concept of Positive Behavior Interventions and Supports (PBIS) as a set of methods designed to support appropriate behavior of students during distance learning in the implementation of educational activities using online platforms. Emphasis is placed in the text mainly on the possibilities of prevention of inappropriate behavior and the principles of preventive support of behavior within the entire classroom and school. The preventive support corresponds with the I. tíer of the presented PBIS system. Due to the comprehensiveness of the whole system, II. and III. tier is in the text only briefly introduced. Content analysis of the literature and foreign methodological materials developed for the PBIS system was chosen as the method of the work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    65-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus