Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

To What Extent do Freshmen University Chemistry Students Master Chemistry Calculations?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10444502" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10444502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bMnLfHb_Z-" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bMnLfHb_Z-</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17344/acsi.2021.7250" target="_blank" >10.17344/acsi.2021.7250</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    To What Extent do Freshmen University Chemistry Students Master Chemistry Calculations?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research mapped chemistry-oriented university freshman students&apos; ability to solve chemical calculations. Their success was monitored based on several factors such as their faculty, field of studies, the type of calculation and the assignment type (word problem vs. formula). The results indicate a significant need to change the approach to teaching chemical calculations - the students were rather unsuccessful in the tasks. The obstacles they face include the ability to identify a problem, understand the concepts of calculation and appropriately adjust the correct use of the mathematical apparatus. These findings represent an impulse for teaching in upper-secondary school as well as to introductory university courses.

  • Název v anglickém jazyce

    To What Extent do Freshmen University Chemistry Students Master Chemistry Calculations?

  • Popis výsledku anglicky

    The research mapped chemistry-oriented university freshman students&apos; ability to solve chemical calculations. Their success was monitored based on several factors such as their faculty, field of studies, the type of calculation and the assignment type (word problem vs. formula). The results indicate a significant need to change the approach to teaching chemical calculations - the students were rather unsuccessful in the tasks. The obstacles they face include the ability to identify a problem, understand the concepts of calculation and appropriately adjust the correct use of the mathematical apparatus. These findings represent an impulse for teaching in upper-secondary school as well as to introductory university courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA CHIMICA SLOVENICA [online]

  • ISSN

    1580-3155

  • e-ISSN

    1580-3155

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    371-377

  • Kód UT WoS článku

    000883415800013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85134763782