To What Extent do Freshmen University Chemistry Students Master Chemistry Calculations?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43965489" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43965489 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15310/22:73615162
Výsledek na webu
<a href="https://journals.matheo.si/index.php/ACSi/article/view/7250" target="_blank" >https://journals.matheo.si/index.php/ACSi/article/view/7250</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17344/acsi.2021.7250" target="_blank" >10.17344/acsi.2021.7250</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
To What Extent do Freshmen University Chemistry Students Master Chemistry Calculations?
Popis výsledku v původním jazyce
The research mapped chemistry-oriented university freshman students’ ability to solve chemical calculations. Their success was monitored based on several factors such as their faculty, field of studies, the type of calculation and the assignment type (word problem vs. formula). The results indicate a significant need to change the approach to teaching chemical calculations - the students were rather unsuccessful in the tasks. The obstacles they face include the ability to identify a problem, understand the concepts of calculation and appropriately adjust the correct use of the mathematical apparatus. These findings represent an impulse for teaching in upper-secondary school as well as to introductory university courses.
Název v anglickém jazyce
To What Extent do Freshmen University Chemistry Students Master Chemistry Calculations?
Popis výsledku anglicky
The research mapped chemistry-oriented university freshman students’ ability to solve chemical calculations. Their success was monitored based on several factors such as their faculty, field of studies, the type of calculation and the assignment type (word problem vs. formula). The results indicate a significant need to change the approach to teaching chemical calculations - the students were rather unsuccessful in the tasks. The obstacles they face include the ability to identify a problem, understand the concepts of calculation and appropriately adjust the correct use of the mathematical apparatus. These findings represent an impulse for teaching in upper-secondary school as well as to introductory university courses.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACTA CHIMICA SLOVENICA
ISSN
1318-0207
e-ISSN
1580-3155
Svazek periodika
69
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
371-377
Kód UT WoS článku
000883415800013
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85134763782