Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kultura mluveného projevu v přípravě učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448432" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qllyv5PFsE" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=qllyv5PFsE</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kultura mluveného projevu v přípravě učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zamýšlí nad příčinou kolísavé až neuspokojivé kvality mluvených projevů učitelů českého jazyka a hledá důvod komunikačně nediferencovaného užívání zvukových prostředků. Těžiště článku spočívá v analýze studijních programů připravujících učitele češtiny na českých pedagogických fakult a zjišťuje, do jaké míry je ve studijních plánech formálně zastoupena snaha o kultivaci mluvených projevů. Ukazuje se, že zvukové stránka řeči je traktována převážně formálně v rámci studia fonetické jazykové roviny. Praktickému nácviku vedoucím ke kultivaci a uvědomělému zacházení se zvukovými prostředky na segmentální i suprasegmentální úrovni je věnována pozornost spíše okrajově, v rámci volitelných jednosemestrálních předmětů.

  • Název v anglickém jazyce

    Speech culture in teachers education

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with one of possible reasons of unstable as much as unsatisfactory quality of Czech language teachers&apos; spoken language and seeks for the reason of communicatively non-differentiated use of acoustic means. The focus of the article lies in analysis of the curriculums preparing Czech language teachers at Czech faculties of education and in finding, how much the effort to cultivate the spoken language is formally covered in the curriculums. The data provide supportive evidence for the conclusion, that the acoustic aspect of speech is being interpreted mostly formally within studying the phonetic language level. Practical training leading to cultivating and conscious use of acoustic means on segmental and supra-segmental level is being paid attention rather marginally, within facultative one-semester subjects.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    15-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus