Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived Organisational Climate in Slovak Vocational Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448944" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8xnf5qHENQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8xnf5qHENQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.22.68.2.05" target="_blank" >10.15804/tner.22.68.2.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived Organisational Climate in Slovak Vocational Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The proposed paper presents the results of a research study on the perceived organisational climate in Slovak vocational schools. The authors focus on the association between school openness and the quality of social relationships within institutions as perceived by teachers. The adapted version of the OCDQ-RS scale by Hoy, Tarter, and Kottkamp (1991) was used in the research. The results show that intimate teacher behaviour and positive relationships at work are important for the perceived organisational climate, which is an important finding for school leaders, especially in the context of the leadership style they apply.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived Organisational Climate in Slovak Vocational Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The proposed paper presents the results of a research study on the perceived organisational climate in Slovak vocational schools. The authors focus on the association between school openness and the quality of social relationships within institutions as perceived by teachers. The adapted version of the OCDQ-RS scale by Hoy, Tarter, and Kottkamp (1991) was used in the research. The results show that intimate teacher behaviour and positive relationships at work are important for the perceived organisational climate, which is an important finding for school leaders, especially in the context of the leadership style they apply.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2022

  • Číslo periodika v rámci svazku

    68

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    70-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138522422