Perceived Organisational Climate in Slovak Vocational Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448944" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8xnf5qHENQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8xnf5qHENQ</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.22.68.2.05" target="_blank" >10.15804/tner.22.68.2.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Perceived Organisational Climate in Slovak Vocational Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The proposed paper presents the results of a research study on the perceived organisational climate in Slovak vocational schools. The authors focus on the association between school openness and the quality of social relationships within institutions as perceived by teachers. The adapted version of the OCDQ-RS scale by Hoy, Tarter, and Kottkamp (1991) was used in the research. The results show that intimate teacher behaviour and positive relationships at work are important for the perceived organisational climate, which is an important finding for school leaders, especially in the context of the leadership style they apply.
Název v anglickém jazyce
Perceived Organisational Climate in Slovak Vocational Schools
Popis výsledku anglicky
The proposed paper presents the results of a research study on the perceived organisational climate in Slovak vocational schools. The authors focus on the association between school openness and the quality of social relationships within institutions as perceived by teachers. The adapted version of the OCDQ-RS scale by Hoy, Tarter, and Kottkamp (1991) was used in the research. The results show that intimate teacher behaviour and positive relationships at work are important for the perceived organisational climate, which is an important finding for school leaders, especially in the context of the leadership style they apply.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
2022
Číslo periodika v rámci svazku
68
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
70-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85138522422