Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship between gross motor fuction, manual abilities and participation in school environment in children with cerebral palsy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10455730" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10455730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship between gross motor fuction, manual abilities and participation in school environment in children with cerebral palsy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Limitations of mobility and development of posture are identified as the predominant in the clinical picture of cerebral palsy . Participation in school activities has emerged as an important outcome for children with disabilities, because it significantly affects the level of their participation in adulthood. This research was aimed to describe the relationship between motor abilities of children with cerebral palsy, which includes gross motor and manual fine motor functions, and their functional independence in the school environment. 150 children with cerebral palsy between six and twelve years old participated in the study

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between gross motor fuction, manual abilities and participation in school environment in children with cerebral palsy

  • Popis výsledku anglicky

    Limitations of mobility and development of posture are identified as the predominant in the clinical picture of cerebral palsy . Participation in school activities has emerged as an important outcome for children with disabilities, because it significantly affects the level of their participation in adulthood. This research was aimed to describe the relationship between motor abilities of children with cerebral palsy, which includes gross motor and manual fine motor functions, and their functional independence in the school environment. 150 children with cerebral palsy between six and twelve years old participated in the study

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teilhabe in allen Lebensbereichen?

  • ISBN

    978-3-7815-2541-2

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    193-198

  • Počet stran knihy

    352

  • Název nakladatele

    Julius Klinkhardt

  • Místo vydání

    Bad Heilbrunn

  • Kód UT WoS kapitoly