Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reforms in teacher education programs to enhance the professionalization of the teaching profession

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10468525" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10468525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8XTOG9P66y" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8XTOG9P66y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.013" target="_blank" >10.5507/epd.2022.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reforms in teacher education programs to enhance the professionalization of the teaching profession

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sociologists have defined characteristics that distinguish full professions from other types of occupations. The literature on the teaching profession states that teaching is classified as a semi-profession because the attributes of the teaching profession do not meet the characteristics that characterize a full-fledged profession. The status of the teaching profession can be raised by making teaching a more scientific, evidence-based and research-informed profession. This article highlights the important role of teacher education programs in realizing these improvements and raising the status of the teaching profession. Reforms in these programs can help future teachers acquire a professional knowledge base and specialized pedagogical training. All these advances contribute to increasing the professionalization of the teaching profession.

  • Název v anglickém jazyce

    Reforms in teacher education programs to enhance the professionalization of the teaching profession

  • Popis výsledku anglicky

    Sociologists have defined characteristics that distinguish full professions from other types of occupations. The literature on the teaching profession states that teaching is classified as a semi-profession because the attributes of the teaching profession do not meet the characteristics that characterize a full-fledged profession. The status of the teaching profession can be raised by making teaching a more scientific, evidence-based and research-informed profession. This article highlights the important role of teacher education programs in realizing these improvements and raising the status of the teaching profession. Reforms in these programs can help future teachers acquire a professional knowledge base and specialized pedagogical training. All these advances contribute to increasing the professionalization of the teaching profession.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    7-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus