Reforms in teacher education programs to enhance the professionalization of the teaching profession
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10468525" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10468525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8XTOG9P66y" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=8XTOG9P66y</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.013" target="_blank" >10.5507/epd.2022.013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reforms in teacher education programs to enhance the professionalization of the teaching profession
Popis výsledku v původním jazyce
Sociologists have defined characteristics that distinguish full professions from other types of occupations. The literature on the teaching profession states that teaching is classified as a semi-profession because the attributes of the teaching profession do not meet the characteristics that characterize a full-fledged profession. The status of the teaching profession can be raised by making teaching a more scientific, evidence-based and research-informed profession. This article highlights the important role of teacher education programs in realizing these improvements and raising the status of the teaching profession. Reforms in these programs can help future teachers acquire a professional knowledge base and specialized pedagogical training. All these advances contribute to increasing the professionalization of the teaching profession.
Název v anglickém jazyce
Reforms in teacher education programs to enhance the professionalization of the teaching profession
Popis výsledku anglicky
Sociologists have defined characteristics that distinguish full professions from other types of occupations. The literature on the teaching profession states that teaching is classified as a semi-profession because the attributes of the teaching profession do not meet the characteristics that characterize a full-fledged profession. The status of the teaching profession can be raised by making teaching a more scientific, evidence-based and research-informed profession. This article highlights the important role of teacher education programs in realizing these improvements and raising the status of the teaching profession. Reforms in these programs can help future teachers acquire a professional knowledge base and specialized pedagogical training. All these advances contribute to increasing the professionalization of the teaching profession.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
1213-7499
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
7-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—