Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technological devices in the development of pupils’ expertise in the use of selected heuristic strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10470383" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10470383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Sa8GXd6Igl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Sa8GXd6Igl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/20809751.14.4" target="_blank" >10.24917/20809751.14.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technological devices in the development of pupils’ expertise in the use of selected heuristic strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper shows how technological devices can be integrated into an increase/decrease of pupils&apos; use of four selected heuristic strategies in mathematical problem solving. It is based on a longitudinal quasi-experiment designed in the sense of repeated measures. The following research questions are dealt with: Will the pupils&apos; success rate in problem solving increase as a consequence of being taught the four selected heuristic strategies while using technological devices actively? Will the number of pupils who do not even start solving the problem decrease as a consequence of being taught the four selected heuristic strategies while using technological devices actively? A statistically increased success rate of problems solving a statistically significant decline in the frequency of the number of &apos;no response&apos; cases (the solver does not start to solve the problem) were expected.The study was carried out about by 342 pupils from the 13-17 age group in the Czech Republic in the years 2012-2014. The results of the study show the pupils&apos; success rate in the solution of problems effectively solvable using the strategies systematic experimentation and solution drawing improved significantly if the use of these strategies went hand in hand with the active use of technological devices. The number of &apos;no response&apos; decreased significantly.

  • Název v anglickém jazyce

    Technological devices in the development of pupils’ expertise in the use of selected heuristic strategies

  • Popis výsledku anglicky

    This paper shows how technological devices can be integrated into an increase/decrease of pupils&apos; use of four selected heuristic strategies in mathematical problem solving. It is based on a longitudinal quasi-experiment designed in the sense of repeated measures. The following research questions are dealt with: Will the pupils&apos; success rate in problem solving increase as a consequence of being taught the four selected heuristic strategies while using technological devices actively? Will the number of pupils who do not even start solving the problem decrease as a consequence of being taught the four selected heuristic strategies while using technological devices actively? A statistically increased success rate of problems solving a statistically significant decline in the frequency of the number of &apos;no response&apos; cases (the solver does not start to solve the problem) were expected.The study was carried out about by 342 pupils from the 13-17 age group in the Czech Republic in the years 2012-2014. The results of the study show the pupils&apos; success rate in the solution of problems effectively solvable using the strategies systematic experimentation and solution drawing improved significantly if the use of these strategies went hand in hand with the active use of technological devices. The number of &apos;no response&apos; decreased significantly.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1939" target="_blank" >GAP407/12/1939: Rozvíjení kultury řešení matematických problémů ve školské praxi</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia

  • ISSN

    2083-7267

  • e-ISSN

    2450-3487

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    43-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85169478177