Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technological devices in the development of pupils? expertise in the use of selected heuristic strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F22%3A43897721" target="_blank" >RIV/44555601:13440/22:43897721 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://didacticammath.up.krakow.pl/article/view/9649/9431" target="_blank" >https://didacticammath.up.krakow.pl/article/view/9649/9431</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24917/20809751.14.4" target="_blank" >10.24917/20809751.14.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technological devices in the development of pupils? expertise in the use of selected heuristic strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article shows how technological devices can be integrated into the use of four selected heuristic strategies by pupils in solving mathematical problem solving: Systematic experimentation, Introduction of an auxiliary element, Analogy, Solution drawing. Our research examined the change in the pupils success rate and their attitude towards problem solving as a consequence of being taught the four selected heuristic strategies while actively using technological devices. A statistically increased success rate of problem solving and a statistically significant decrease in the frequency of the number of &quot;no response&quot; cases (the solver does not start to solve the problem) were expected.The study was carried out by about 342 pupils in the 13-17 age group in the Czech Republic. The results of the study show the pupils success rate in the solution of problems effectively solvable using the strategies systematic experimentation and solution drawing improved significantly if the useof these strategies went hand in hand with the active use of technological devices. The number of &quot;no response&quot; decreased significantly.

  • Název v anglickém jazyce

    Technological devices in the development of pupils? expertise in the use of selected heuristic strategies

  • Popis výsledku anglicky

    This article shows how technological devices can be integrated into the use of four selected heuristic strategies by pupils in solving mathematical problem solving: Systematic experimentation, Introduction of an auxiliary element, Analogy, Solution drawing. Our research examined the change in the pupils success rate and their attitude towards problem solving as a consequence of being taught the four selected heuristic strategies while actively using technological devices. A statistically increased success rate of problem solving and a statistically significant decrease in the frequency of the number of &quot;no response&quot; cases (the solver does not start to solve the problem) were expected.The study was carried out by about 342 pupils in the 13-17 age group in the Czech Republic. The results of the study show the pupils success rate in the solution of problems effectively solvable using the strategies systematic experimentation and solution drawing improved significantly if the useof these strategies went hand in hand with the active use of technological devices. The number of &quot;no response&quot; decreased significantly.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL02000200" target="_blank" >TL02000200: Diagnostika příčin neúspěchů žáka při řešení úloh z matematiky a návrh opatření k jejich odstranění</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Annales Universitates Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia

  • ISSN

    2080-9751

  • e-ISSN

    2450-341X

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    "neuveden"

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    43-79

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85169478177