Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Character Education in Primary Schools and the New Implementation Education Method of Positive Behavioural Interventions and Supports (PBIS) in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10459028" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10459028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gXwCbBrJLM" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gXwCbBrJLM</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8002343" target="_blank" >10.5281/zenodo.8002343</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Character Education in Primary Schools and the New Implementation Education Method of Positive Behavioural Interventions and Supports (PBIS) in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article examines character education, which has been assessed as essential for the emotional and social development of children. Character education is included in the curriculum as early as preschool, and it should optimally continue in primary school. Furthermore, the importance of a correct choice of methods and guided reflections is also included. The article also discusses previous experiences with character education and the recommendations provided by the Czech School Inspectorate.

  • Název v anglickém jazyce

    Character Education in Primary Schools and the New Implementation Education Method of Positive Behavioural Interventions and Supports (PBIS) in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article examines character education, which has been assessed as essential for the emotional and social development of children. Character education is included in the curriculum as early as preschool, and it should optimally continue in primary school. Furthermore, the importance of a correct choice of methods and guided reflections is also included. The article also discusses previous experiences with character education and the recommendations provided by the Czech School Inspectorate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Theology and Philosophy of Education

  • ISSN

    2788-1180

  • e-ISSN

    2788-1180

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    20-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus