Character Education in Primary Schools and the New Implementation Education Method of Positive Behavioural Interventions and Supports (PBIS) in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10459028" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10459028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gXwCbBrJLM" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=gXwCbBrJLM</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.8002343" target="_blank" >10.5281/zenodo.8002343</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Character Education in Primary Schools and the New Implementation Education Method of Positive Behavioural Interventions and Supports (PBIS) in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
This article examines character education, which has been assessed as essential for the emotional and social development of children. Character education is included in the curriculum as early as preschool, and it should optimally continue in primary school. Furthermore, the importance of a correct choice of methods and guided reflections is also included. The article also discusses previous experiences with character education and the recommendations provided by the Czech School Inspectorate.
Název v anglickém jazyce
Character Education in Primary Schools and the New Implementation Education Method of Positive Behavioural Interventions and Supports (PBIS) in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
This article examines character education, which has been assessed as essential for the emotional and social development of children. Character education is included in the curriculum as early as preschool, and it should optimally continue in primary school. Furthermore, the importance of a correct choice of methods and guided reflections is also included. The article also discusses previous experiences with character education and the recommendations provided by the Czech School Inspectorate.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Theology and Philosophy of Education
ISSN
2788-1180
e-ISSN
2788-1180
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
20-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—