Developing an international lexicon of classroom interaction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467010" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467010 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pme46.edu.haifa.ac.il/" target="_blank" >https://pme46.edu.haifa.ac.il/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing an international lexicon of classroom interaction
Popis výsledku v původním jazyce
The lexicons documented for the International Classroom Lexicon Project captured pedagogical practices of middle school mathematics classrooms in the original language of ten communities. To better facilitate mutual understanding of local professional languages we sought to develop an international lexicon. We began this research study by focussing on the clusters of words related to the language of assessment and the language of mathematics. In this paper we extend the international work by focussing on the language of interaction present in the Australian, Chilean, Czech and French Lexicons. Studies and theories related to networking strategies and dialogic interactions were used to support a comprehensive comparison of the lexical items related to interaction, and to reveal connections amongst the four lexicons.
Název v anglickém jazyce
Developing an international lexicon of classroom interaction
Popis výsledku anglicky
The lexicons documented for the International Classroom Lexicon Project captured pedagogical practices of middle school mathematics classrooms in the original language of ten communities. To better facilitate mutual understanding of local professional languages we sought to develop an international lexicon. We began this research study by focussing on the clusters of words related to the language of assessment and the language of mathematics. In this paper we extend the international work by focussing on the language of interaction present in the Australian, Chilean, Czech and French Lexicons. Studies and theories related to networking strategies and dialogic interactions were used to support a comprehensive comparison of the lexical items related to interaction, and to reveal connections amongst the four lexicons.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics, Volume 3 Education
ISBN
978-965-93112-3-1
ISSN
0771-100X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
347-354
Název nakladatele
PME
Místo vydání
Haifa
Místo konání akce
Haifa
Datum konání akce
16. 7. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—