Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing an international lexicon of classroom interaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467010" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pme46.edu.haifa.ac.il/" target="_blank" >https://pme46.edu.haifa.ac.il/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing an international lexicon of classroom interaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The lexicons documented for the International Classroom Lexicon Project captured pedagogical practices of middle school mathematics classrooms in the original language of ten communities. To better facilitate mutual understanding of local professional languages we sought to develop an international lexicon. We began this research study by focussing on the clusters of words related to the language of assessment and the language of mathematics. In this paper we extend the international work by focussing on the language of interaction present in the Australian, Chilean, Czech and French Lexicons. Studies and theories related to networking strategies and dialogic interactions were used to support a comprehensive comparison of the lexical items related to interaction, and to reveal connections amongst the four lexicons.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing an international lexicon of classroom interaction

  • Popis výsledku anglicky

    The lexicons documented for the International Classroom Lexicon Project captured pedagogical practices of middle school mathematics classrooms in the original language of ten communities. To better facilitate mutual understanding of local professional languages we sought to develop an international lexicon. We began this research study by focussing on the clusters of words related to the language of assessment and the language of mathematics. In this paper we extend the international work by focussing on the language of interaction present in the Australian, Chilean, Czech and French Lexicons. Studies and theories related to networking strategies and dialogic interactions were used to support a comprehensive comparison of the lexical items related to interaction, and to reveal connections amongst the four lexicons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics, Volume 3 Education

  • ISBN

    978-965-93112-3-1

  • ISSN

    0771-100X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    347-354

  • Název nakladatele

    PME

  • Místo vydání

    Haifa

  • Místo konání akce

    Haifa

  • Datum konání akce

    16. 7. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku