Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Speaking about the mathematics classroom: a comparison of the professional lexicons of teachers’ in Australia and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899697" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899697 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/16UA6cuERpZV42hQvsgN0Sl12-1McmEqD/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/16UA6cuERpZV42hQvsgN0Sl12-1McmEqD/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Speaking about the mathematics classroom: a comparison of the professional lexicons of teachers’ in Australia and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The International Classroom Lexicon Project documented the professional, pedagogical vocabulary employed by teachers worldwide to describe the phenomena of the middle school mathematics classroom. This paper reports aspects of the professional lexicons in use by middle school mathematics teachers in Australia and the Czech Republic. A comparison of both content and structure revealed differences in: phenomena named (and absent); local systems employed for the organisation of terms by each teaching community; and, the distribution of teacher and student agency across the set of terms. Access to lexicons of other countries offers possibilities for practice that may expand the professional repertoire of mathematics teachers around the world.

  • Název v anglickém jazyce

    Speaking about the mathematics classroom: a comparison of the professional lexicons of teachers’ in Australia and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The International Classroom Lexicon Project documented the professional, pedagogical vocabulary employed by teachers worldwide to describe the phenomena of the middle school mathematics classroom. This paper reports aspects of the professional lexicons in use by middle school mathematics teachers in Australia and the Czech Republic. A comparison of both content and structure revealed differences in: phenomena named (and absent); local systems employed for the organisation of terms by each teaching community; and, the distribution of teacher and student agency across the set of terms. Access to lexicons of other countries offers possibilities for practice that may expand the professional repertoire of mathematics teachers around the world.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  • ISBN

    978-0-639-82154-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    89-96

  • Název nakladatele

    PME

  • Místo vydání

    Pretoria, South Africa

  • Místo konání akce

    University of Pretoria, South Africa

  • Datum konání akce

    7. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku