Speaking about the mathematics classroom: a comparison of the professional lexicons of teachers’ in Australia and the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899697" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899697 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/16UA6cuERpZV42hQvsgN0Sl12-1McmEqD/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/16UA6cuERpZV42hQvsgN0Sl12-1McmEqD/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Speaking about the mathematics classroom: a comparison of the professional lexicons of teachers’ in Australia and the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The International Classroom Lexicon Project documented the professional, pedagogical vocabulary employed by teachers worldwide to describe the phenomena of the middle school mathematics classroom. This paper reports aspects of the professional lexicons in use by middle school mathematics teachers in Australia and the Czech Republic. A comparison of both content and structure revealed differences in: phenomena named (and absent); local systems employed for the organisation of terms by each teaching community; and, the distribution of teacher and student agency across the set of terms. Access to lexicons of other countries offers possibilities for practice that may expand the professional repertoire of mathematics teachers around the world.
Název v anglickém jazyce
Speaking about the mathematics classroom: a comparison of the professional lexicons of teachers’ in Australia and the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The International Classroom Lexicon Project documented the professional, pedagogical vocabulary employed by teachers worldwide to describe the phenomena of the middle school mathematics classroom. This paper reports aspects of the professional lexicons in use by middle school mathematics teachers in Australia and the Czech Republic. A comparison of both content and structure revealed differences in: phenomena named (and absent); local systems employed for the organisation of terms by each teaching community; and, the distribution of teacher and student agency across the set of terms. Access to lexicons of other countries offers possibilities for practice that may expand the professional repertoire of mathematics teachers around the world.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
ISBN
978-0-639-82154-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
89-96
Název nakladatele
PME
Místo vydání
Pretoria, South Africa
Místo konání akce
University of Pretoria, South Africa
Datum konání akce
7. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—