Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The professional Lexicons of mathematics teachers in the Czech republic and Australia: How do they compare?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899699" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899699 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The professional Lexicons of mathematics teachers in the Czech republic and Australia: How do they compare?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    By comparing and contrasting the lexicons of the Australian and Czech mathematics teachers we indicate the variation possible within two Western teaching communities with different traditions, in relation to classroom practice, and different lexico-grammatical forms and features. A comparison of both content and organisational structure revealed differences in classroom phenomena named; organisation of lexical terms by each teaching community.

  • Název v anglickém jazyce

    The professional Lexicons of mathematics teachers in the Czech republic and Australia: How do they compare?

  • Popis výsledku anglicky

    By comparing and contrasting the lexicons of the Australian and Czech mathematics teachers we indicate the variation possible within two Western teaching communities with different traditions, in relation to classroom practice, and different lexico-grammatical forms and features. A comparison of both content and organisational structure revealed differences in classroom phenomena named; organisation of lexical terms by each teaching community.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Mathematics Teaching SEMT ’19. Proceedings. Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics

  • ISBN

    978-80-7603-069-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    275-277

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    18. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000505160800065