The professional Lexicons of mathematics teachers in the Czech republic and Australia: How do they compare?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899699" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899699 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The professional Lexicons of mathematics teachers in the Czech republic and Australia: How do they compare?
Popis výsledku v původním jazyce
By comparing and contrasting the lexicons of the Australian and Czech mathematics teachers we indicate the variation possible within two Western teaching communities with different traditions, in relation to classroom practice, and different lexico-grammatical forms and features. A comparison of both content and organisational structure revealed differences in classroom phenomena named; organisation of lexical terms by each teaching community.
Název v anglickém jazyce
The professional Lexicons of mathematics teachers in the Czech republic and Australia: How do they compare?
Popis výsledku anglicky
By comparing and contrasting the lexicons of the Australian and Czech mathematics teachers we indicate the variation possible within two Western teaching communities with different traditions, in relation to classroom practice, and different lexico-grammatical forms and features. A comparison of both content and organisational structure revealed differences in classroom phenomena named; organisation of lexical terms by each teaching community.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Mathematics Teaching SEMT ’19. Proceedings. Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics
ISBN
978-80-7603-069-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
275-277
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000505160800065