Recepce internetových diskuzních komentářů a její vliv na projevy kritického myšlení, mediální gramotnosti a vyjadřování emocí dětských čtenářů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469745" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469745 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PfAMe7aO8b" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=PfAMe7aO8b</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Recepce internetových diskuzních komentářů a její vliv na projevy kritického myšlení, mediální gramotnosti a vyjadřování emocí dětských čtenářů
Popis výsledku v původním jazyce
V textu se věnujeme vlivu internetových diskuzních komentářů na charakter následných reakcí žáků v diskuzi. Výzkumný nástroj obsahoval text internetového článku s diskuzními komentáři ve čtyřech rozdílných verzích: A) kladné komentáře podporující myšlenky textu, B) komentáře zpochybňující informace textu, C) negativní komentáře působící na pocit strachu, D) urážlivé komentáře vztahující se především k autorovi textu. Výsledky ukazují, že v závislosti na charakteru předchozích fiktivních komentářů žáci reagují v diskuzi rozdílným způsobem. Žákovské komentáře se liší způsoby i mírou projevu mediální gramotnosti a kritického myšlení, ale také projevy kladných či negativních emocí.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Online Discussion Comments and its Influence on the Expression of Critical Thinking, Media Literacy, and Emotional Expressions of Child Readers
Popis výsledku anglicky
The text focuses on the influence of online discussion comments on the subsequent reactions of students. The research tool included an online article with discussion comments in four different versions: A) positive comments supporting the ideas of the text, B) comments questioning the information in the text, C) negative comments evoking fear, D) offensive comments primarily directed at the author of the text. The results show that depending on the nature of the preceding fictional comments, students react differently in the discussion. Student comments vary in terms of the expressions and degree of media literacy and critical thinking, as well as the manifestations of positive or negative emotions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
110-116
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—