Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Predictors for the Development of Arithmetic Skills in Pupils of Younger School Age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10483159" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10483159 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0Gno9kCS-Y" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0Gno9kCS-Y</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.4532" target="_blank" >10.14712/25337890.4532</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Predictors for the Development of Arithmetic Skills in Pupils of Younger School Age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aims to map the predictors for the development of arithmetic skills in young school-age pupils. Specifi cally, the research investigation focused on comparing differences in performance between pupils with mathematical learning diffi culties and a control group of pupils. The respondents performed tasks focusing on executive functions, spatial abilities, as well as estimation and symbolisation of quantities. The performance of pupils with MLD (mathematical learning diffi culties) differed from that of children without identifi ed diffi culties, particularly on tests focusing on matching number symbols and on numeracy skills alone. Signifi cant, albeit smaller, differences between groups were also evident in non-symbolic quantity comparison and spatial skills (mental rotation). In terms of accuracy, we did not fi nd statistically signifi cant differences between the groups in any of the areas studied. The results indicate a close correlation between the speed of quantity symbolisation and the level of arithmetic skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Predictors for the Development of Arithmetic Skills in Pupils of Younger School Age

  • Popis výsledku anglicky

    This study aims to map the predictors for the development of arithmetic skills in young school-age pupils. Specifi cally, the research investigation focused on comparing differences in performance between pupils with mathematical learning diffi culties and a control group of pupils. The respondents performed tasks focusing on executive functions, spatial abilities, as well as estimation and symbolisation of quantities. The performance of pupils with MLD (mathematical learning diffi culties) differed from that of children without identifi ed diffi culties, particularly on tests focusing on matching number symbols and on numeracy skills alone. Signifi cant, albeit smaller, differences between groups were also evident in non-symbolic quantity comparison and spatial skills (mental rotation). In terms of accuracy, we did not fi nd statistically signifi cant differences between the groups in any of the areas studied. The results indicate a close correlation between the speed of quantity symbolisation and the level of arithmetic skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    59-90

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus