Poezie v současných čítankách pro 5. třídu: texty, učivo a zadání pro žáky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10480948" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10480948 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_THsCkQ2io" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_THsCkQ2io</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Poezie v současných čítankách pro 5. třídu: texty, učivo a zadání pro žáky
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie přináší výsledky obsahové analýzy aktuálních čítanek pro 5. třídu základní školy. Nejprve vymezujeme kontext didaktiky literatury ve vztahu k výuce poezie a následně se věnujeme obsahové analýze aktuálních čítanek ze tří vybraných hledisek. Identifikujeme, jaké typy básnických textů a z jakých básnických sbírek jsou do čítanek zařazovány, analyzujeme způsob, jakým je prezentováno učivo o poezii, zejména definici poezie a prózy na jedné straně a lyriky a epiky na druhé straně, a analyzujeme vybrané příklady zadání pro žáky.
Název v anglickém jazyce
Poetry in Contemporary Reading Books for Fifth Grade: Texts, Concepts and Assignments for Students
Popis výsledku anglicky
The study presents the results of the content analysis of current reading books for the 5th grade of elementary school. First, we define the context of didactics of literature in relation to the teaching of poetry, and then we deal with the content analysis of current reading books from three selected perspectives. We identify which types of poetry texts and from which poetry collections are included in the reading books, we analyze the way in which the theoretical knowledges about poetry is presented, especially the definition of poetry and prose on the one hand and lyric and epic on the other, and we analyze selected examples of assignments for pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slovo a obraz v komunikaci s dětmi
ISSN
1805-1464
e-ISSN
1805-1464
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
33-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—