Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poezie v současných čítankách pro 5. třídu: texty, učivo a zadání pro žáky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10480948" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10480948 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_THsCkQ2io" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=_THsCkQ2io</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poezie v současných čítankách pro 5. třídu: texty, učivo a zadání pro žáky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaná studie přináší výsledky obsahové analýzy aktuálních čítanek pro 5. třídu základní školy. Nejprve vymezujeme kontext didaktiky literatury ve vztahu k výuce poezie a následně se věnujeme obsahové analýze aktuálních čítanek ze tří vybraných hledisek. Identifikujeme, jaké typy básnických textů a z jakých básnických sbírek jsou do čítanek zařazovány, analyzujeme způsob, jakým je prezentováno učivo o poezii, zejména definici poezie a prózy na jedné straně a lyriky a epiky na druhé straně, a analyzujeme vybrané příklady zadání pro žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    Poetry in Contemporary Reading Books for Fifth Grade: Texts, Concepts and Assignments for Students

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the results of the content analysis of current reading books for the 5th grade of elementary school. First, we define the context of didactics of literature in relation to the teaching of poetry, and then we deal with the content analysis of current reading books from three selected perspectives. We identify which types of poetry texts and from which poetry collections are included in the reading books, we analyze the way in which the theoretical knowledges about poetry is presented, especially the definition of poetry and prose on the one hand and lyric and epic on the other, and we analyze selected examples of assignments for pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovo a obraz v komunikaci s dětmi

  • ISSN

    1805-1464

  • e-ISSN

    1805-1464

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    33-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus