Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of HIC Values during Train-Car Collisions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10107381" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10107381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of HIC Values during Train-Car Collisions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Accident statistics show that a collision of a train with a car has a significant share of the number of traffic accidents. It also ranks among the most tragic. Three crash tests were made simulating side impact of a railway vehicle in a car on a level crossing because of monitoring biomechanics of injury. This study pays particular attention to head injuries. Head acceleration in all three axes was captured on a mannequin during an impact to the Skoda Superb and Skoda Favorit vehicles. The most commonhead injury criterion (HIC) was selected as a quantitative indicator for comparison. It turned out that a contact of the head with an element of the interior and whether or not the out-of-position occurs during the impact play an important role in the severity of head injuries.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of HIC Values during Train-Car Collisions

  • Popis výsledku anglicky

    Accident statistics show that a collision of a train with a car has a significant share of the number of traffic accidents. It also ranks among the most tragic. Three crash tests were made simulating side impact of a railway vehicle in a car on a level crossing because of monitoring biomechanics of injury. This study pays particular attention to head injuries. Head acceleration in all three axes was captured on a mannequin during an impact to the Skoda Superb and Skoda Favorit vehicles. The most commonhead injury criterion (HIC) was selected as a quantitative indicator for comparison. It turned out that a contact of the head with an element of the interior and whether or not the out-of-position occurs during the impact play an important role in the severity of head injuries.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1624" target="_blank" >GAP407/10/1624: Identifikace limitních účinků hypokinetické enviromentální zátěže na spolehlivost senzomotorických reakcí člověka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-971X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    207-216

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus