Comaprison of HIC Values during Train-Car Collision.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27456048%3A_____%2F11%3A%230000002" target="_blank" >RIV/27456048:_____/11:#0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0021-9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0021-9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0021-9" target="_blank" >10.2478/v10158-011-0021-9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comaprison of HIC Values during Train-Car Collision.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses about three crash tests were made simulating side impact of a railway vehicle in a car on a level crossing because of monitoring biomechanics of injury. This study pays particular attention to head injuries. Head acceleration in allthree axes was captured on a mannequin during an impact to the Skoda Superb and Skoda Favorit vehicles. The most common head injury criterion (HIC) was selected as a quantitative indicator for comparison. It turned out that a contact of the head with anelement of the interior and whether or not the out-of-position occurs during the impact play an important role in the severity of head injuries.
Název v anglickém jazyce
Comaprison of HIC Values during Train-Car Collision.
Popis výsledku anglicky
This paper discusses about three crash tests were made simulating side impact of a railway vehicle in a car on a level crossing because of monitoring biomechanics of injury. This study pays particular attention to head injuries. Head acceleration in allthree axes was captured on a mannequin during an impact to the Skoda Superb and Skoda Favorit vehicles. The most common head injury criterion (HIC) was selected as a quantitative indicator for comparison. It turned out that a contact of the head with anelement of the interior and whether or not the out-of-position occurs during the impact play an important role in the severity of head injuries.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F113" target="_blank" >FR-TI1/113: Výzkum snižování následků kolizí kolejových a silničních vozidel a reálné ověření technologií pro konstrukci kabin kolejových vozidel z netradičních materiálů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transport Sciences
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
207-216
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—