Vizuální diferenciace jako faktor posturální stability u prepubescentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10131679" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10131679 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vizuální diferenciace jako faktor posturální stability u prepubescentů
Popis výsledku v původním jazyce
Studie vycházela z hypotézy o možném příspěvku pozornosti při řízení rovnováhy a z poznatku o důležitosti zrakově-prostorových informací pro posturální stabilizaci, zejména u dětí. Cílem studie bylo prozkoumat, zda existuje souvislost mezi nízkou úrovnírovnováhy a sníženou úrovní pozornosti u prepubescentních jedinců. Skupina dětí s deficitní úrovní rovnováhy (n=8; věk 13.4+-1.4 roku) (BAL-) a skupina dětí bez deficitu rovnováhy (n=27; věk 13.5+-1.6 roku) (BAL+), odlišené podle výsledků tří testů rovnováhy z baterie MABC-2, byly testovány testem pozornosti d2 na různé aspekty pozornosti spojené s vnímáním a rozlišením vizuálních podnětů. Skupiny BAL- a BAL+ se významně nelišily v ukazatelích vyjadřujících míru vynaložené pozornosti - celkovém počtu vizuálně zpracovaných znaků (CP) a celkovém výkonu (CV) vypočteném jako rozdíl CP a počtu chyb ve vnímání znaků. Významné meziskupinové rozdíly byly zjištěny v ukazatelích indikujících schopnost vizuální diferenciace a koncentrace pozornost
Název v anglickém jazyce
Visual differentiation as the factor of postural stability in prepubescents
Popis výsledku anglicky
The study came out of the hypothesis on contribution of attention to balance control and knowledge on importance of visual-spatial information for maintaining balance, especially in children. The aim of the study was to investigate whether association between a low level of balance ability and a decreased level of selective attention in prepubescents exists. The group of children with the deficit balance (n=8; age 13.4+-1.4 yrs.) (BAL-) and without deficit balance (n=27; age 13.5+-1.6 yrs.) (BAL+) different from the results of the three balance tests within the MABC-2 test (Henderson et al.,2007) were tested for the different aspects of attention associated with perception and differentiation of visual stimuli by means of the test of attention d2. TheBAL- a BAL+ groups did not differ in the variables which indicate the amount of attention - a total number of the processed signs (CP) and the total performance (CV) accounted as the difference CP and a number of the errors in perception
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F1371" target="_blank" >GA406/09/1371: Diagnostika a reedukace vývojové poruchy motoriky u dětí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
76-84
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—