Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F16%3A10324793" target="_blank" >RIV/00216208:11510/16:10324793 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení
Popis výsledku v původním jazyce
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení kvality služeb v prostředí sportu. Byla provedena rešerše nejčastěji používaných metod pro hodnocení kvality služeb ve sportu, přičemž pozornost byla věnována zejména měřením podle subjektivních kritérií, kde o hodnocení kvality služeb rozhodují sami zákazníci. Praktická část práce se zabývá mezikulturním převodem a validizací vybrané metody SERVQUAL (Parasuraman, Zeithamlová & Berry, 1988) původně validizovaného pro zákazníky v USA. Dotazník byl přeložen do českého jazyka metodou modifikovaného přímého překladu a v rámci pilotní standardizace byl testován na vzorku 146 respondentů ve 2 fitness centrech. Upravená podoba české verze dotazníku SERVQUAL byla následně hlavním nástrojem sběru dat v marketingovém výzkumu realizovaného v 6 náhodně vybraných fitness centrech s počtem respondentů 697. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo získat a analyzovat názory zákazníků navštěvujících pražská fitcentra na jednotlivé vlastnosti kvality poskytovaných služeb. Po ukončení marketingového výzkumu byla opětovně pomocí strukturálního modelování hodnocena spolehlivost testovaného modelu. Na základě výsledků strukturálního modelování byla navržena hierarchická struktura modelu s generálním faktorem a čtyřmi podfaktory odpovídajícím subškálám dotazníku.
Název v anglickém jazyce
Service Quality of Sports Facilities and Possibilities of Its Evaluation
Popis výsledku anglicky
The thesis is aimed at the problems of service quality and its evaluation in the area of sport. Background research of the most frequent methods used for evaluation of service quality was done whereas attention was paid to subjective criteria measurement, where customers themselves decide how to evaluate service quality. A practical part deals with cross-cultural interpretation and validity of SERVQUAL (Parasuraman, Zeithaml, Berry, 1988), originally validated for the USA customers. The questionnaire was translated into the Czech language by the method of modified direct translation and during its pilot standardization was tested on the sample of 146 respondents from two fitness centers. That modified Czech version of the SERVQUAL questionnaire was the main tool for data collection during marketing research carried out in 6 fitness centers which were chosen randomly. The total number of respondents was 697. The main target of this research was to obtain and analyze customers' opinion on individual characteristics of service quality. After finishing the research, reliability of tested sample was repeatedly evaluated by structural modelling. The results were used for designing of a hierarchic structure model with one general factor and four sub-factors which is corresponding to subscales of the questionnaire.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-246-3326-8
Počet stran knihy
113
Název nakladatele
Karolinum
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—