Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F16%3A10324793" target="_blank" >RIV/00216208:11510/16:10324793 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kvalita služeb sportovních zařízení a možnosti jejího hodnocení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce je zaměřena na problematiku hodnocení kvality služeb v prostředí sportu. Byla provedena rešerše nejčastěji používaných metod pro hodnocení kvality služeb ve sportu, přičemž pozornost byla věnována zejména měřením podle subjektivních kritérií, kde o hodnocení kvality služeb rozhodují sami zákazníci. Praktická část práce se zabývá mezikulturním převodem a validizací vybrané metody SERVQUAL (Parasuraman, Zeithamlová & Berry, 1988) původně validizovaného pro zákazníky v USA. Dotazník byl přeložen do českého jazyka metodou modifikovaného přímého překladu a v rámci pilotní standardizace byl testován na vzorku 146 respondentů ve 2 fitness centrech. Upravená podoba české verze dotazníku SERVQUAL byla následně hlavním nástrojem sběru dat v marketingovém výzkumu realizovaného v 6 náhodně vybraných fitness centrech s počtem respondentů 697. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo získat a analyzovat názory zákazníků navštěvujících pražská fitcentra na jednotlivé vlastnosti kvality poskytovaných služeb. Po ukončení marketingového výzkumu byla opětovně pomocí strukturálního modelování hodnocena spolehlivost testovaného modelu. Na základě výsledků strukturálního modelování byla navržena hierarchická struktura modelu s generálním faktorem a čtyřmi podfaktory odpovídajícím subškálám dotazníku.

  • Název v anglickém jazyce

    Service Quality of Sports Facilities and Possibilities of Its Evaluation

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis is aimed at the problems of service quality and its evaluation in the area of sport. Background research of the most frequent methods used for evaluation of service quality was done whereas attention was paid to subjective criteria measurement, where customers themselves decide how to evaluate service quality. A practical part deals with cross-cultural interpretation and validity of SERVQUAL (Parasuraman, Zeithaml, Berry, 1988), originally validated for the USA customers. The questionnaire was translated into the Czech language by the method of modified direct translation and during its pilot standardization was tested on the sample of 146 respondents from two fitness centers. That modified Czech version of the SERVQUAL questionnaire was the main tool for data collection during marketing research carried out in 6 fitness centers which were chosen randomly. The total number of respondents was 697. The main target of this research was to obtain and analyze customers' opinion on individual characteristics of service quality. After finishing the research, reliability of tested sample was repeatedly evaluated by structural modelling. The results were used for designing of a hierarchic structure model with one general factor and four sub-factors which is corresponding to subscales of the questionnaire.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-246-3326-8

  • Počet stran knihy

    113

  • Název nakladatele

    Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy