Using an enhanced SERVQUAL approach to assess service quality in Czech fitness centers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F20%3A10417862" target="_blank" >RIV/00216208:11510/20:10417862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=V~WANDjEL1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=V~WANDjEL1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366052.2020.14" target="_blank" >10.14712/23366052.2020.14</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using an enhanced SERVQUAL approach to assess service quality in Czech fitness centers
Popis výsledku v původním jazyce
This study is focused on the issue of sport service validation in the fitness domain; it aims to propose a systematic procedure for evaluating the quality of services in the Czech fitness industry. Cross-cultural transfer and validation of the SERVQUAL method (Parasuraman, Zeithaml, Berry, 1988), which was originally validated for American customers, is discussed practically. The modified Czech version of the SERVQUAL questionnaire was the main tool of data collection in the market research of six fitness centers chosen randomly with a sum of 697 participants. Upon completion of data collection, the reliability of the model was repeatedly evaluated by means of SEM - Structural Equation Modelling. Based on the SEM results a hierarchical structured model was designed with a general factor and four factors corresponding to questionnaire subscales.
Název v anglickém jazyce
Using an enhanced SERVQUAL approach to assess service quality in Czech fitness centers
Popis výsledku anglicky
This study is focused on the issue of sport service validation in the fitness domain; it aims to propose a systematic procedure for evaluating the quality of services in the Czech fitness industry. Cross-cultural transfer and validation of the SERVQUAL method (Parasuraman, Zeithaml, Berry, 1988), which was originally validated for American customers, is discussed practically. The modified Czech version of the SERVQUAL questionnaire was the main tool of data collection in the market research of six fitness centers chosen randomly with a sum of 697 participants. Upon completion of data collection, the reliability of the model was repeatedly evaluated by means of SEM - Structural Equation Modelling. Based on the SEM results a hierarchical structured model was designed with a general factor and four factors corresponding to questionnaire subscales.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica
ISSN
1212-1428
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
143-159
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—