Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using an enhanced SERVQUAL approach to assess service quality in Czech fitness centers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F20%3A10417862" target="_blank" >RIV/00216208:11510/20:10417862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=V~WANDjEL1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=V~WANDjEL1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366052.2020.14" target="_blank" >10.14712/23366052.2020.14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using an enhanced SERVQUAL approach to assess service quality in Czech fitness centers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study is focused on the issue of sport service validation in the fitness domain; it aims to propose a systematic procedure for evaluating the quality of services in the Czech fitness industry. Cross-cultural transfer and validation of the SERVQUAL method (Parasuraman, Zeithaml, Berry, 1988), which was originally validated for American customers, is discussed practically. The modified Czech version of the SERVQUAL questionnaire was the main tool of data collection in the market research of six fitness centers chosen randomly with a sum of 697 participants. Upon completion of data collection, the reliability of the model was repeatedly evaluated by means of SEM - Structural Equation Modelling. Based on the SEM results a hierarchical structured model was designed with a general factor and four factors corresponding to questionnaire subscales.

  • Název v anglickém jazyce

    Using an enhanced SERVQUAL approach to assess service quality in Czech fitness centers

  • Popis výsledku anglicky

    This study is focused on the issue of sport service validation in the fitness domain; it aims to propose a systematic procedure for evaluating the quality of services in the Czech fitness industry. Cross-cultural transfer and validation of the SERVQUAL method (Parasuraman, Zeithaml, Berry, 1988), which was originally validated for American customers, is discussed practically. The modified Czech version of the SERVQUAL questionnaire was the main tool of data collection in the market research of six fitness centers chosen randomly with a sum of 697 participants. Upon completion of data collection, the reliability of the model was repeatedly evaluated by means of SEM - Structural Equation Modelling. Based on the SEM results a hierarchical structured model was designed with a general factor and four factors corresponding to questionnaire subscales.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae. Kinanthropologica

  • ISSN

    1212-1428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    143-159

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus