Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Servqual model used for prediction of customer satisfaction in Czech fitness centres

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10374631" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10374631 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Servqual model used for prediction of customer satisfaction in Czech fitness centres

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of study is to examine the applicability of the SERVQUAL model which predicts customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic. 356 respondents from three Prague fitness centers and one fitness center in Příbram, Central Bohemia, participated in the research. Service quality was measured by the SERVQUAL model, satisfaction was measured by the Oliver scale. Two files of data were gathered: the first with the aim to find out customer expectation with which customers attend their fitness centre and the second, with the aim to find out their quality perception. A difference of measured values was set and these results were subsequently used to predict customer satisfaction. The results of the study do not support the usage of the SERVQUAL model to predict customer satisfaction in fitness centers throughout the Czech Republic. The results indicate the need for another study of factors that determine customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Servqual model used for prediction of customer satisfaction in Czech fitness centres

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of study is to examine the applicability of the SERVQUAL model which predicts customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic. 356 respondents from three Prague fitness centers and one fitness center in Příbram, Central Bohemia, participated in the research. Service quality was measured by the SERVQUAL model, satisfaction was measured by the Oliver scale. Two files of data were gathered: the first with the aim to find out customer expectation with which customers attend their fitness centre and the second, with the aim to find out their quality perception. A difference of measured values was set and these results were subsequently used to predict customer satisfaction. The results of the study do not support the usage of the SERVQUAL model to predict customer satisfaction in fitness centers throughout the Czech Republic. The results indicate the need for another study of factors that determine customer satisfaction in the area of fitness in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity 2017

  • ISBN

    978-80-8105-918-6

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    238-246

  • Název nakladatele

    Fakulta masmediálnej komunikácie

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice, Trnava

  • Datum konání akce

    7. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000461539700024