Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TRENDS AND TOOLS IN MARKETING COMMUNICATION IN TODAY'S SPORT

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F19%3A10417974" target="_blank" >RIV/00216208:11510/19:10417974 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/MI2019_AJ_final-1.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/MI2019_AJ_final-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TRENDS AND TOOLS IN MARKETING COMMUNICATION IN TODAY'S SPORT

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper studies current trends and tools used in marketing communication in the sports environment. Trends primarily mean the content of communication and the effect of communication events on how the marketing communication, as well as the overall brand, of specific sports companies is perceived. The paper also presents current forms and tools which can be helpful in presenting and publishing these offline communication events and disseminating them to the right target groups. These marketing communication trends in today&apos;s sports environment include direct fan engagement and interaction; extreme or unconventional sports events; storytelling; presenting backstage and behindthe-scenes information and materials; and lastly interconnecting different sports. Current communication channels and dissemination tools include most importantly a variety of video formats; mobile apps; advergaming; virtual reality; augmented reality; as well as older, but still popular photographs and images. However, offline events and situations are still the most common source of content for the online sphere.

  • Název v anglickém jazyce

    TRENDS AND TOOLS IN MARKETING COMMUNICATION IN TODAY'S SPORT

  • Popis výsledku anglicky

    The paper studies current trends and tools used in marketing communication in the sports environment. Trends primarily mean the content of communication and the effect of communication events on how the marketing communication, as well as the overall brand, of specific sports companies is perceived. The paper also presents current forms and tools which can be helpful in presenting and publishing these offline communication events and disseminating them to the right target groups. These marketing communication trends in today&apos;s sports environment include direct fan engagement and interaction; extreme or unconventional sports events; storytelling; presenting backstage and behindthe-scenes information and materials; and lastly interconnecting different sports. Current communication channels and dissemination tools include most importantly a variety of video formats; mobile apps; advergaming; virtual reality; augmented reality; as well as older, but still popular photographs and images. However, offline events and situations are still the most common source of content for the online sphere.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity 2019 - Offline is the new online

  • ISBN

    978-80-572-0038-3

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    390-400

  • Název nakladatele

    Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius in Trnava, Slovakia

  • Místo vydání

    Trnava

  • Místo konání akce

    Smolenice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000684164400026