Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF PEDESTRIAN-TRAM COLLISION PHENOMENA: POSSIBILITIES OF SIMULATION MODELS VALIDATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F23%3A10468424" target="_blank" >RIV/00216208:11510/23:10468424 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q3nz6BY2gu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q3nz6BY2gu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2023_06_2023043" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2023_06_2023043</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF PEDESTRIAN-TRAM COLLISION PHENOMENA: POSSIBILITIES OF SIMULATION MODELS VALIDATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the validation of the pedestrian simulation model as the initial study for future virtual testing of the tram front-end. The vision of virtual modeling approval is the main motivation of the study. The biofidelity of existing models was the subject of volunteer tests. The data are utilized for assessment of both adapted real anthropomorphic test device and presented simulation models created by means of commercial computer systems LS-DYNA and RADIOSS. Two basic tram front-end geometry were used in the pedestrian collision simulations. The resulting physical data are presented. The article demonstrates the complexity of the problem under study [Margaritis 2007] and confirms the correctness of the segment testing used in the automotive area.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF PEDESTRIAN-TRAM COLLISION PHENOMENA: POSSIBILITIES OF SIMULATION MODELS VALIDATION

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the validation of the pedestrian simulation model as the initial study for future virtual testing of the tram front-end. The vision of virtual modeling approval is the main motivation of the study. The biofidelity of existing models was the subject of volunteer tests. The data are utilized for assessment of both adapted real anthropomorphic test device and presented simulation models created by means of commercial computer systems LS-DYNA and RADIOSS. Two basic tram front-end geometry were used in the pedestrian collision simulations. The resulting physical data are presented. The article demonstrates the complexity of the problem under study [Margaritis 2007] and confirms the correctness of the segment testing used in the automotive area.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

    1805-0476

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    6594-6601

  • Kód UT WoS článku

    001059785400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161719310