ANALYSIS OF PEDESTRIAN-TRAM COLLISION PHENOMENA: POSSIBILITIES OF SIMULATION MODELS VALIDATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F23%3A10468424" target="_blank" >RIV/00216208:11510/23:10468424 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q3nz6BY2gu" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Q3nz6BY2gu</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2023_06_2023043" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2023_06_2023043</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ANALYSIS OF PEDESTRIAN-TRAM COLLISION PHENOMENA: POSSIBILITIES OF SIMULATION MODELS VALIDATION
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the validation of the pedestrian simulation model as the initial study for future virtual testing of the tram front-end. The vision of virtual modeling approval is the main motivation of the study. The biofidelity of existing models was the subject of volunteer tests. The data are utilized for assessment of both adapted real anthropomorphic test device and presented simulation models created by means of commercial computer systems LS-DYNA and RADIOSS. Two basic tram front-end geometry were used in the pedestrian collision simulations. The resulting physical data are presented. The article demonstrates the complexity of the problem under study [Margaritis 2007] and confirms the correctness of the segment testing used in the automotive area.
Název v anglickém jazyce
ANALYSIS OF PEDESTRIAN-TRAM COLLISION PHENOMENA: POSSIBILITIES OF SIMULATION MODELS VALIDATION
Popis výsledku anglicky
The article deals with the validation of the pedestrian simulation model as the initial study for future virtual testing of the tram front-end. The vision of virtual modeling approval is the main motivation of the study. The biofidelity of existing models was the subject of volunteer tests. The data are utilized for assessment of both adapted real anthropomorphic test device and presented simulation models created by means of commercial computer systems LS-DYNA and RADIOSS. Two basic tram front-end geometry were used in the pedestrian collision simulations. The resulting physical data are presented. The article demonstrates the complexity of the problem under study [Margaritis 2007] and confirms the correctness of the segment testing used in the automotive area.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MM Science Journal
ISSN
1803-1269
e-ISSN
1805-0476
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
neuvedeno
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
6594-6601
Kód UT WoS článku
001059785400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85161719310