Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Česká zkušenost se vzděláním pro udržitelnost (Reflexe skrytých paradigmat)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F05%3A00011023" target="_blank" >RIV/00216208:11690/05:00011023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Experience with Education for Sustainability (Reflection of Hidden Paradigms)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article reviews development of the Czech environmental education concepts in brief. Environmental science has been based on a system approach which consolidated the nature conservationist tradition with the fluid concept of ?the environment?. The interpretation of complex disciplinary interrelationships as an implication (and also affirmation) of the general system theory opens a new view on unity in science. In this regard, environmental education based on holism as a philosophical perspective is being challenged by the author and analyzed against implications of postmodern philosophical concepts. Discourse differences in postmodern condition make integration of disciplinary knowledge impossible. This perspective leads to inter-disciplinary communication, democratic dialogue among disciplines and beyond boundaries of the science itself. Possibilities opened by postmodern thinking are being explored and compared with certainties related to policy imperatives and enframed by concept

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Experience with Education for Sustainability (Reflection of Hidden Paradigms)

  • Popis výsledku anglicky

    The article reviews development of the Czech environmental education concepts in brief. Environmental science has been based on a system approach which consolidated the nature conservationist tradition with the fluid concept of ?the environment?. The interpretation of complex disciplinary interrelationships as an implication (and also affirmation) of the general system theory opens a new view on unity in science. In this regard, environmental education based on holism as a philosophical perspective is being challenged by the author and analyzed against implications of postmodern philosophical concepts. Discourse differences in postmodern condition make integration of disciplinary knowledge impossible. This perspective leads to inter-disciplinary communication, democratic dialogue among disciplines and beyond boundaries of the science itself. Possibilities opened by postmodern thinking are being explored and compared with certainties related to policy imperatives and enframed by concept

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Co znamená udržitelnost pro univerzity? Sborník mezinárodní konference.

  • ISBN

    80-239-6560-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    35-43

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Centrum pro otázky životního prostředí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 9. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku