Je možná integrace? Případová studie českého environmentálního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F05%3A00011028" target="_blank" >RIV/00216208:11690/05:00011028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Je možná integrace? Případová studie českého environmentálního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Článek podává přehled rozvoj českých environmentálně orientovaných vzdělávacích konceptů s ohledem na posun od systémových teorií k současnému stavu, který je charakterizován diskurzivními přístupy, uplatněním postmoderních principů a teorií komunikace,a to s ohledem na možnou diverzitu myšlení a demokratický dialog.
Název v anglickém jazyce
Is Integration Possible? Czech Environmental Education Case Study
Popis výsledku anglicky
The article shortly sums up development of the Czech environmental education. Certainties related to policy imperatives and enframed by concepts of modernity are explored and compared with possibilities opened by postmodern thinking. Interpretation of complex disciplinary interrelationships as an implication (and also affirmation) of general system theory is being explored. In this regard, environmental education grounded by holism as a philosophical perspective is challenged with respect to its totalitarian temptations. Principles of disciplinary integration involving ecological principles are set against implications of communication theories and their focus on diversity. In education, new perspectives of ?boundary work? in the context of curricula are opened by recent postmodern frames of thinking.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—