Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social learning indicators in sustainability-oriented regional learning networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F13%3A10133839" target="_blank" >RIV/00216208:11690/13:10133839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ac.els-cdn.com/S0959652612003617/1-s2.0-S0959652612003617-main.pdf?_tid=f594a4ea-be56-11e3-bf18-00000aacb35e&acdnat=1396876824_5e7a0dce3483e242d8ff282782cbd941" target="_blank" >http://ac.els-cdn.com/S0959652612003617/1-s2.0-S0959652612003617-main.pdf?_tid=f594a4ea-be56-11e3-bf18-00000aacb35e&acdnat=1396876824_5e7a0dce3483e242d8ff282782cbd941</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2012.07.023" target="_blank" >10.1016/j.jclepro.2012.07.023</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social learning indicators in sustainability-oriented regional learning networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social learning can be seen as a crucial and indispensable condition for successful sustainable development implementation as it is grounded in collective and collaborative learning and supports learning processes associated with relevant socially oriented aims. It is also considered to be a basis for regional cooperation where different stakeholders are brought together to share knowledge and information about sustainable development within a community and enter into a dialogue with the lay public. With this in mind, the authors ask what the most appropriate social settings and social conditions for sustainability oriented participative processes in a region are, and how to build a framework for initiating and successfully continuing these processes.They analyze models of Regional Sustainability Initiatives (RSI) and Regional Centers of Expertise (RCE) that represent learning platforms for sustainability oriented regional cooperation with the aim of identifying general principles of

  • Název v anglickém jazyce

    Social learning indicators in sustainability-oriented regional learning networks

  • Popis výsledku anglicky

    Social learning can be seen as a crucial and indispensable condition for successful sustainable development implementation as it is grounded in collective and collaborative learning and supports learning processes associated with relevant socially oriented aims. It is also considered to be a basis for regional cooperation where different stakeholders are brought together to share knowledge and information about sustainable development within a community and enter into a dialogue with the lay public. With this in mind, the authors ask what the most appropriate social settings and social conditions for sustainability oriented participative processes in a region are, and how to build a framework for initiating and successfully continuing these processes.They analyze models of Regional Sustainability Initiatives (RSI) and Regional Centers of Expertise (RCE) that represent learning platforms for sustainability oriented regional cooperation with the aim of identifying general principles of

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Cleaner Production

  • ISSN

    0959-6526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    June 2013

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    64-73

  • Kód UT WoS článku

    000320491500008

  • EID výsledku v databázi Scopus