Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F02%3A00006790" target="_blank" >RIV/00216224:14210/02:00006790 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the results of the first phase of the project &quot;Teachers and Innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers` work&quot;. The theoretical framework of the research is the concept of reflective practice and other contemporary ideas of innovation of the schoolwork. The questionnaire was used for the first phase of the research as an instrument for screening. The data gained by mean of questionnaire (administered to the sample of innovative teachers in the Czech Republic) should enable basic understanding of the most important teachers` motives for implementation of innovations. Finally, exploration of conditions of successful implementation of innovations (as viewed by innovative teachers) is provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the results of the first phase of the project &quot;Teachers and Innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers` work&quot;. The theoretical framework of the research is the concept of reflective practice and other contemporary ideas of innovation of the schoolwork. The questionnaire was used for the first phase of the research as an instrument for screening. The data gained by mean of questionnaire (administered to the sample of innovative teachers in the Czech Republic) should enable basic understanding of the most important teachers` motives for implementation of innovations. Finally, exploration of conditions of successful implementation of innovations (as viewed by innovative teachers) is provided.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP121" target="_blank" >GP406/02/P121: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Education-Line

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    1

  • Název nakladatele

    University of Leeds

  • Místo vydání

    Leeds

  • Místo konání akce

    Lisbon, 11-14 September 2002

  • Datum konání akce

    1. 1. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku