Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F02%3A00006790" target="_blank" >RIV/00216224:14210/02:00006790 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the results of the first phase of the project "Teachers and Innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers` work". The theoretical framework of the research is the concept of reflective practice and other contemporary ideas of innovation of the schoolwork. The questionnaire was used for the first phase of the research as an instrument for screening. The data gained by mean of questionnaire (administered to the sample of innovative teachers in the Czech Republic) should enable basic understanding of the most important teachers` motives for implementation of innovations. Finally, exploration of conditions of successful implementation of innovations (as viewed by innovative teachers) is provided.
Název v anglickém jazyce
Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the results of the first phase of the project "Teachers and Innovation. On present practice and some possibilities of development of teachers` work". The theoretical framework of the research is the concept of reflective practice and other contemporary ideas of innovation of the schoolwork. The questionnaire was used for the first phase of the research as an instrument for screening. The data gained by mean of questionnaire (administered to the sample of innovative teachers in the Czech Republic) should enable basic understanding of the most important teachers` motives for implementation of innovations. Finally, exploration of conditions of successful implementation of innovations (as viewed by innovative teachers) is provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP121" target="_blank" >GP406/02/P121: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2002
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Education-Line
ISBN
—
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
1
Název nakladatele
University of Leeds
Místo vydání
Leeds
Místo konání akce
Lisbon, 11-14 September 2002
Datum konání akce
1. 1. 2002
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—