Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INOVAČNÍ LABORATOŘ (i-LAB) V PROCESU VZDĚLÁVÁNÍ: SYMBIÓZA MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ, PROSTŘEDÍ A PSYCHOLOGICKÉHO PŘÍSTUPU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F17%3A73584579" target="_blank" >RIV/61989592:15210/17:73584579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2017/01/14.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2017/01/14.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2017.014" target="_blank" >10.5507/tvv.2017.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    INOVAČNÍ LABORATOŘ (i-LAB) V PROCESU VZDĚLÁVÁNÍ: SYMBIÓZA MODERNÍCH TECHNOLOGIÍ, PROSTŘEDÍ A PSYCHOLOGICKÉHO PŘÍSTUPU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek má za cíl představit koncept inovační laboratoře (i-Lab) a prezentovat využitelnost kombinace moderních technologií, upraveného prostředí a psychologického přístupu jako smysluplného nástroje ve vzdělávacím procesu. Inovační laboratoř lze považovat za metodou skupinové práce, která spouští mechanismy tvořivosti a spolupráce. Lze ji využít nejen při práci s pedagogy, ale i s lidmi se speciálními vzdělávacími potřebami. Metoda vychází z kombinace působení moderátora, prostředí, atmosféry a technického vybavení – softwaru a hardwaru určeného pro tuto aktivitu. Školení pod vedením facilitátora umožňuje výměnu zkušeností a osvědčených postupů při organizaci a obohacení vzdělávacího procesu s využitím nových metod. Z psychologického hlediska lze využít osvědčené techniky, které otevírají či navozují bezpečnou atmosféru a dynamiku skupiny. V první fázi tvorby inovativní laboratoře bylo využito dotazníku vlastní konstrukce, který obsahoval specifické okruhy otázek z oblasti školení pedagogických pracovníků. Dotazník byl zaměřen na pedagogy základních a středních škol. V druhé fází bylo využito tvorby metodiky pro úpravu místnosti, specializační přípravy facilitátorů a osvojení si příslušných psychologických metod. Závěrečná třetí fáze hodnotila implementaci vzniklých scénářů do vzdělávacího procesu. Praktická zkušenost implementace specificky zaměřených scénářů výuky poukazuje na efektivnost, kreativitu a stimulační potenciál konceptu i-Lab.

  • Název v anglickém jazyce

    INOVATION LABORATORY (i-LAB) IN EDUCATION PROCESS: SYMBIOSIS OF MODERN TECHNOLOGY, ENVIRONMENT AND PSYCHOLOGICAL APPROACH

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to introduce the concept of an innovative lab (i-Lab) and to present the utility of a combination of modern technologies, a modified environment and a psychological approach as a meaningful tool in the educational process. An innovative lab can be considered as a method of group work, triggering mechanisms of creativity and cooperation. The method is effective when working with different professionals. It can be used not only with teachers but also with people with special educational needs. The method is based on a combination of moderator, environment, atmosphere, and technical equipment - software and hardware for this activity. Facilitator led training facilitates the exchange of experience and best practices in organizing and enriching the learning process with the use of new methods. From a psychological point of view, it is possible to use proven techniques that open up or inspire a safe atmosphere and dynamic of the group. In the first phase of the creation of the Innovative Laboratory, a questionnaire of its own construction was used, which contained specific areas of questions related to the training of pedagogical staff. The questionnaire was aimed at teachers of elementary and secondary schools. In the second phase, the creation of a methodology for the treatment of the room, the specialization of the facilitators and the acquisition of the relevant psychological methods were used. The final third phase evaluated the implementation of the scenarios in the educational process. We can state that the methodology developed for the implementation of the innovative laboratory helps to eliminate the individual risks in its subsequent use. The practical experience of implementing specific training scenarios shows the effectiveness, creativity and stimulation potential of the i-Lab concept.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    101-106

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus