Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F03%3A00008174" target="_blank" >RIV/00216224:14210/03:00008174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our contribution sums up the results of a questionnaire research of the culture of Czech schools from the viewpoint of head-teachers of basic schools. This inquiry is part of a three-year-project through which we struggle to describe the culture of today`s Czech schools and examine the options of its development. Answering the question of who is the main performer of the school`s functioning, the head-teachers say that in all the areas under exploration it is clearly the teachers who dominate. The overall constellation of these performers makes it clear that the culture of Czech schools is, first of all, a culture of adults. It is determined by adults, mainly teachers, who much more often communicate about children than with them.

  • Název v anglickém jazyce

    Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture

  • Popis výsledku anglicky

    Our contribution sums up the results of a questionnaire research of the culture of Czech schools from the viewpoint of head-teachers of basic schools. This inquiry is part of a three-year-project through which we struggle to describe the culture of today`s Czech schools and examine the options of its development. Answering the question of who is the main performer of the school`s functioning, the head-teachers say that in all the areas under exploration it is clearly the teachers who dominate. The overall constellation of these performers makes it clear that the culture of Czech schools is, first of all, a culture of adults. It is determined by adults, mainly teachers, who much more often communicate about children than with them.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F01%2F1078" target="_blank" >GA406/01/1078: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003

  • ISBN

    90-804722-6-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    87

  • Název nakladatele

    ICLON

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Leiden

  • Datum konání akce

    27. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku