Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00011402" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00011402 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu.
Popis výsledku v původním jazyce
Následující příspěvek je zaměřen na nejvýznamnější oblast chodu školy: prostředí pro učení a vyučování. Věnujeme v něm se fungování této oblasti s ohledem na několik hlavních souvislostí jejího chodu: na fungování školy jako projev její kultury, na vztahy mezi učením a vyučováním, a na paradigmata školy jako specifické organizace a školy jako pospolitosti. Tyto souvislosti vnímáme jako objektivní výchozí podmínky existence a fungování sledované oblasti chodu školy a jejího eventuálního rozvoje. Dále vztahujeme k tématu data, která jsme získali naším empirickým šetřením na českých školách. Z obou souborů poznatků vyvozujeme některé obecné závěry, které napomáhají přiblížit se k poznání kultury klíčového procesu ve škole
Název v anglickém jazyce
Stimulating Milieu to Learning and Teaching at Today's Czech Schools. A Contribution to the Recognition of the Culture of an Essential School Process
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with the most important area of school operation, the learning and teaching environment. Several weighty circumstances of its functioning are herewith examined, such as the operation of the school as a manifestation of its culture, the relation between learning and teaching, and paradigms of the school as specific organization or the school as community. Such contexts are considered as objective pre-conditions for the existence and operation of the area under observation and itsdevelopment. Subsequently, data obtained through our empirical research at Czech schools are related to the subject. Some general conclusions are derived form both sets of findings, contributing thus to better recognition of the culture of this essentialprocess.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F01%2F1078" target="_blank" >GA406/01/1078: Kultura české školy a strategie jejího rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pedagogická konferencia VII. Aktuálne otázky výchovy a vzdelávania v období vstupovania do EÚ.
ISBN
80-8050-657-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
89-98
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra
Datum konání akce
1. 1. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—