Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebepojetí intelektově nadaných dětí a dětí spadajících do pásma průměrné inteligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F05%3A00014004" target="_blank" >RIV/00216224:14210/05:00014004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebepojetí intelektově nadaných dětí a dětí spadajících do pásma průměrné inteligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zkoumání sebehodnocení intelektově nadaných dětí je součástí výzkumu sociability a emocionality nadaných dětí v ČR. Na výzkumu participovalo 60 dětí nadaných ve věku 7 9 let a 100 dětí spadajících do průměrného inteligenčního pásma. Ke zjišťování struktury inteligence jsme použili Wechslerovu škálu inteligence pro děti, sebehodnocení jsme zjišťovali pomocí Harters Self-Perception Profile for Children. Také učitelé posuzovali sebehodnocení dětí v některých oblastech v rámci Teachers Rating Scale of Childs Actual Behaviour. Výsledky ukázaly, že nadanější děti dosahují vyššího sebehodnocení v oblasti školních dovedností, než děti méně nadané. Nejnižšího sebehodnocení naopak dosahují v oblastech sociální akceptace a pohybových dovedností. Globální sebehodnocení nadaných dětí je determinováno školními dovednostmi a chováním. Mezi dívkami a chlapci jsme zjistili rozdíly v oblastech sociální akceptace, fyzického vzhledu a chování. Dívky se hodnotí lépe sociálně adaptované, fyzicky přitažlivěj

  • Název v anglickém jazyce

    The self-concept of intellectualy gifted children and children who fall into the average range of intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    The investigation of the gifted childrens self-esteem is one part of the research of the sociability and emotionality of the gifted in the Czech Republic. The research was carried out in the sample of children at the age of 7-9. 60 gifted children were compared with 100 non-gifted children. We used Wechsler Intelligence Scale for Children to investigate the structure of the intelligence and Harters Self-perception profile for children to describe childrens multidimensional self-esteem. Teachers assessedchildrens self-esteem with the Teachers Rating Scale of Childs Actual Behaviour. We found out that gifted children have better self-concept in the domain of school competence. They achieved the lowest self-esteem in the domains of social acceptance andathletic competence. The global self-esteem of gifted children is determined by school competence and behavioral conduct. Gifted girls described themselves as having a more positive self-concept in the domains of social acceptance, behavi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vývoj a utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech

  • ISBN

    80-210-3804-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    319-326

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku