Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebehodnocení intelektově nadaných dětí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F04%3A00019989" target="_blank" >RIV/00216224:14230/04:00019989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebehodnocení intelektově nadaných dětí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zkoumání sebehodnocení nadaných dětí je součástí širšího výzkumu zaměřeného na sociabilitu a emocionalitu nadaných v ČR. Výzkumu se zúčastnilo 58 nadaných dětí ve věku 7-9 let. K identifikaci nadání jsme použili Ravenovy barevné progresivní matrice. Ke zjištění úrovně sebehodnocení jsme použili Profil vnímání sebe sama pro děti S. Harterové, strukturu inteligence jsme zjišťovali Wechslerovou inteligenční škálou pro děti. Učitelé hodnotili děti pomocí Škály aktuálního chování dítěte. Zjistili jsme, že nadanější děti dosahují vyššího sebehodnocení v oblasti školních dovedností. Globální sebehodnocení nadaných dětí je determinováno zejména školními dovednostmi a chováním. Nadané děti se hodnotí kritičtěji ve všech oblastech, kromě chování, než je hodnotíučitelé. Dívky se hodnotí lépe sociálně adaptované, fyzicky přitažlivější a lépe se chovají, ve srovnání se sebehodnocením chlapců. Tyto výsledky korespondují i s hodnocením učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    The self-esteem of intellectually gifted children

  • Popis výsledku anglicky

    The investigation of the gifted childrens self-esteem is one part of the wider research focused on the sociability and emotionality of the gifted in the Czech Republic. The research is carried out in the sample of children at the age of 7-9. We used Raven`s Coloured Progressive Matrices to screen the intelligence, S. Harters Self-Perception Profile for Children for examination of the self-esteem and Wechsler Intelligence Scale for Children to take the structure of the intelligence. The teachers evaluatechildrens self-esteem by filling out Teachers Rating Scale of Childs Actual Behaviour. We found out that more gifted children attained higher self-esteem in the domain of school competence. Gifted children evaluate themselves more critical in each domain than teachers evaluate them (except the field of behaviour). Girls evaluate themselves better social adapted, more physically attractive and better behaved than boys. These results are corresponding with teachers evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F02%2FD143" target="_blank" >GP406/02/D143: Sociabilita a emocionalita u intelektově nadaných dětí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z konference Sociální procesy a osobnost

  • ISBN

    80-88910-16-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    133-139

  • Název nakladatele

    Ústav experimentálnej psychológie SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Stará Lesná

  • Datum konání akce

    1. 1. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku