Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On English poetry and language integrated teaching and learning.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00054573" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00054573 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On English poetry and language integrated teaching and learning.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are many benefits of applying CLIL/LLIL methodology in the classroom. It is essential to include more strategies to support understanding and learning. The author presents a poetry lesson which includes both language and subject learning needs, highlighting that English poems offer a rich, varied repertoire and can be a source of much enjoyment for both teacher and learner. English poems are considered a valuable authentic material, they offer an insight into the distinct literary world generatedby the particular culture, they provide the learner with more subtle and creative uses of the language and its structures, they create opportunities for the learner?s self-expression and interpretation, thus exploiting their communicative skills. Workingwith poetry in the classroom can also lead to developing critical thinking and creative writing since poems evoke strong emotions and responses.

  • Název v anglickém jazyce

    On English poetry and language integrated teaching and learning.

  • Popis výsledku anglicky

    There are many benefits of applying CLIL/LLIL methodology in the classroom. It is essential to include more strategies to support understanding and learning. The author presents a poetry lesson which includes both language and subject learning needs, highlighting that English poems offer a rich, varied repertoire and can be a source of much enjoyment for both teacher and learner. English poems are considered a valuable authentic material, they offer an insight into the distinct literary world generatedby the particular culture, they provide the learner with more subtle and creative uses of the language and its structures, they create opportunities for the learner?s self-expression and interpretation, thus exploiting their communicative skills. Workingwith poetry in the classroom can also lead to developing critical thinking and creative writing since poems evoke strong emotions and responses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cudzie jazyky v škole 4

  • ISBN

    978-80-8094-225-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    209

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Katedra cudzích jazykov

  • Místo vydání

    Nitra

  • Místo konání akce

    Nitra, Pdf

  • Datum konání akce

    1. 1. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku