On English poetry and language integrated teaching and learning.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F07%3A00054573" target="_blank" >RIV/00216224:14210/07:00054573 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On English poetry and language integrated teaching and learning.
Popis výsledku v původním jazyce
There are many benefits of applying CLIL/LLIL methodology in the classroom. It is essential to include more strategies to support understanding and learning. The author presents a poetry lesson which includes both language and subject learning needs, highlighting that English poems offer a rich, varied repertoire and can be a source of much enjoyment for both teacher and learner. English poems are considered a valuable authentic material, they offer an insight into the distinct literary world generatedby the particular culture, they provide the learner with more subtle and creative uses of the language and its structures, they create opportunities for the learner?s self-expression and interpretation, thus exploiting their communicative skills. Workingwith poetry in the classroom can also lead to developing critical thinking and creative writing since poems evoke strong emotions and responses.
Název v anglickém jazyce
On English poetry and language integrated teaching and learning.
Popis výsledku anglicky
There are many benefits of applying CLIL/LLIL methodology in the classroom. It is essential to include more strategies to support understanding and learning. The author presents a poetry lesson which includes both language and subject learning needs, highlighting that English poems offer a rich, varied repertoire and can be a source of much enjoyment for both teacher and learner. English poems are considered a valuable authentic material, they offer an insight into the distinct literary world generatedby the particular culture, they provide the learner with more subtle and creative uses of the language and its structures, they create opportunities for the learner?s self-expression and interpretation, thus exploiting their communicative skills. Workingwith poetry in the classroom can also lead to developing critical thinking and creative writing since poems evoke strong emotions and responses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cudzie jazyky v škole 4
ISBN
978-80-8094-225-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
209
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, Katedra cudzích jazykov
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Nitra, Pdf
Datum konání akce
1. 1. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—