Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Neological productivity of Greco-Latin prefix morphemes in Spanish print advertisements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F09%3A00039415" target="_blank" >RIV/00216224:14210/09:00039415 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    španělština

  • Název v původním jazyce

    Productividad neológica de los elementos prefijales cultos en los textos publicitarios espańoles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Este artículo se ocupa de la productividad neológica de los elementos prefijales cultos en la publicidad impresa espańola. Dicha problemática abarca: a) el uso frecuente de los tecnicismos en los textos publicitarios para connotar positivamente el producto con el prestigio de la ciencia y la tecnología occidentales; b) la formación de pseudotecnicismos, sobre todo en los anuncios de cosméticos, para conseguir la connotación positiva descrita en el punto anterior; c) la creación léxica mediante prefijossuperlativos (p.ej. ultra-, extra-, super-) en relación con el carácter hiperbólico del lenguaje publicitario.

  • Název v anglickém jazyce

    Neological productivity of Greco-Latin prefix morphemes in Spanish print advertisements

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the neological productivity of Greco-Latin prefix morphemes in Spanish print advertisements. These problematics include: a) the frequent use of technical terms in advertising texts for positive connotations of the product with the prestige of western science and technology; b) the creation of pseudo-technical terms, especially in cosmetics advertising, for the same reason of positive connotation as indicated before; c) the word formation using superlative prefixes (e.g. ultra-, extra-, super-) in relation with the hyperbolic character of the advertising language.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Jornadas de estudios románicos. Sección de Hispanística.

  • ISBN

    978-80-89137-53-4

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    383

  • Název nakladatele

    AnaPress

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly