Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00044770" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00044770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavní aktéři zainteresovaní na učení se a vzdělávání dospělých vyjadřují a realizují své zájmy ve třech rovinách. To představuje nejméně tři rozdílné perspektivy: individuální; perspektivu organizace/podniku; a perspektivu veřejnou čili širší společenský zájem. Na těchto úrovních lze zájmy analyzovat a vzájemně porovnávat. Ne vždy se pociťované zájmy všech stran shodují, a může tak docházet ke střetům. Základem střetu je obvykle nevyrovnanost (nejen ekonomických) investic a přínosů pro některou stranu.Příspěvek analyzuje tyto potenciální střety a hledá také perspektivy, které umožňují rozdílné zájmy slaďovat. Z těchto "smírných" perspektiv se příspěvek soustředí na organizační učení. Diskurz o organizačním učení ukazuje, že nejde zdaleka jen o to, žese v organizaci lidé učí a vzdělávají, ale také o to, že v organizaci vznikají nové znalosti nebo úhly pohledů, které jsou schopny ovlivňovat chování organizace a umožnit organizaci rozmanitými způsoby si osvojovat cesty ke zvládání potř
Název v anglickém jazyce
Plurality of concerns over adults learning and education: learning organization bridging the gap?
Popis výsledku anglicky
The main actors interested in learning and adult education express and realize their interests at three levels. This represents at least three different perspectives: the individual, the prospect of the organization / company, and a broader perspective of public or social interest. At these levels one can analyze the interests and compare them. The perceived interests of all parties may be in conflict. Underlying this conflict is the imbalance of investment and benefit for either party. The paper analyzes these potential conflicts and look for perspectives that allow different interests align. Thereafter, the contribution focuses on organizational learning. Discourse on organizational learning shows that it is not just that people learn in the organization, but also the fact that the organization creates new knowledge or viewpoints that are able to influence organizational behavior and enable the organization to embrace a variety of ways to manage change.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1197" target="_blank" >GAP407/10/1197: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AEDUCA. Festival vzdělávání dospělých 2010. Sborník příspěvků z odborných konferencí.
ISBN
978-80-244-2606-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého, Institut celoživotního vzdělávání
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
14. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—