Názory žáků a studentů na správné zkoušení a hodnocení ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00046954" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00046954 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názory žáků a studentů na správné zkoušení a hodnocení ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
Zkoušení a hodnocení učebních výsledků žáků je organickou součástí výchovně vzdělávacího procesu a z hlediska učitelů i žáků patří k jedné z nejcitlivějších stránek vyučování. Příspěvek pojednává o výsledcích výzkumného šetření zaměřeného na opomíjený pohled žáků a studentů na zkoušení a hodnocení ve škole (konkrétně na zjištění představ žáků druhého stupně základních škol a studentů středních a vysokých škol o správném zkoušení a hodnocení /známkování/. Pro zjištění názorů žáků a studentů na tuto problematiku byla použita metoda dotazníku vlastní konstrukce. Zkoumaný soubor tvořilo celkem 242 respondentů. Dílčími cíli výzkumu bylo získat společnou představu žáků a studentů o správném zkoušení a hodnocení, porovnat ji s názory teoretiků-odborníků a výsledky dříve realizovaných výzkumů a srovnat odpovědi respondentů dle stupně školy a pohlaví.
Název v anglickém jazyce
Ideas and opinions of pupils and students of the right ways of examination and evaluation at school
Popis výsledku anglicky
Testing and evaluating the learning outcomes of students is an organic part of the educational process and in terms of both teachers and students belong to one of the most sensitive site teaching. This paper deals with the results of the investigation focused on the marginalized perspective of pupils and students in the testing and evaluation in school (specifically on the findings of students' secondary school students and middle and high schools on the proper testing and evaluation/grading/). To determine the views of pupils and students on this issue was the method of this questionaire. The sample consisted of 242 respondents. Other objectives of the research was to obtain a common vision of students on the proper testing and evaluation, to compareit with the views of academics, experts and the results of previously undertaken research and compare the answers of respondents by grade school and gender.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů