Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00047734" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00047734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený příspěvek pojednává o tom, jakým způsobem se žáci druhého stupně české základní školy mohou podílet na mocenském vyjednávání, které ve školní třídě probíhá mezi nimi a jejich učiteli. Na základě kvalitativní analýzy dat (videostudií 32 vyučovacích hodin) prezentuje, jaké techniky změny chování (aktivní rezistenční strategie realizované skrze komunikaci) žáci používají ve snaze ovlivnit chování svého učitele ve svůj prospěch. Zároveň poukazuje na to, v jakém kontextu jsou tyto techniky využívány a co může ovlivnit jejich výsledek.

  • Název v anglickém jazyce

    Students? Use of Behavioral Alteration Techniques

  • Popis výsledku anglicky

    The following paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication) pupils choose to apply in order to influence the teacher?s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0752" target="_blank" >GA406/09/0752: Komunikace ve školní třídě</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů