Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F11%3A00050277" target="_blank" >RIV/00216224:14210/11:00050277 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Techniky změny chování a jejich využití ze strany žáků
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek pojednává o tom, jakým způsobem se žáci druhého stupně české základní školy mohou podílet na mocenském vyjednávání, které ve školní třídě probíhá mezi nimi a jejich učiteli. Na základě kvalitativní analýzy dat (videostudií 32 vyučovacích hodin)prezentuje, jaké techniky změny chování (aktivní rezistenční strategie realizované skrze komunikaci) žáci používají ve snaze ovlivnit chování svého učitele ve svůj prospěch. Zároveň poukazuje na to, v jakém kontextu jsou tyto techniky využívány a co může ovlivnit jejich výsledek.
Název v anglickém jazyce
Pupils' Use od Behavioural Alteration Techniques
Popis výsledku anglicky
The paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication)pupils choose to apply in order to influence the teacher?s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace: odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 21
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
85-103
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—