Students? Use of Behavioral Alteration Techniques
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00047736" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00047736 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Students? Use of Behavioral Alteration Techniques
Popis výsledku v původním jazyce
The following paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication) pupils choose to apply in order to influence the teacher?s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions.
Název v anglickém jazyce
Students? Use of Behavioral Alteration Techniques
Popis výsledku anglicky
The following paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication) pupils choose to apply in order to influence the teacher?s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů