Written academic discourse: Anglo-American traditions in the European context (Seminar no. 71 at 10th ESSE Conference) [workshop]
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F10%3A00056867" target="_blank" >RIV/00216224:14210/10:00056867 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fire.rettorato.unito.it/esse2010/public/doc/SEMINARS.pdf" target="_blank" >http://fire.rettorato.unito.it/esse2010/public/doc/SEMINARS.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Written academic discourse: Anglo-American traditions in the European context (Seminar no. 71 at 10th ESSE Conference) [workshop]
Popis výsledku v původním jazyce
In the process of globalization of arts and sciences, English has become the Lingua Franca of academic discourse. Scholars seeking international audience are bound to produce coherent and effective texts in English, observing the Anglo-American standardsof academic writing. Papers in this seminar address topics related to the production of English academic texts by non-native speakers of English, e.g. the interference of the stylistic standards of the native language, comparison of academic texts in native languages and in English, typology of errors, and the strategies of teaching academic writing at different levels of education.
Název v anglickém jazyce
Written academic discourse: Anglo-American traditions in the European context (Seminar no. 71 at 10th ESSE Conference) [workshop]
Popis výsledku anglicky
In the process of globalization of arts and sciences, English has become the Lingua Franca of academic discourse. Scholars seeking international audience are bound to produce coherent and effective texts in English, observing the Anglo-American standardsof academic writing. Papers in this seminar address topics related to the production of English academic texts by non-native speakers of English, e.g. the interference of the stylistic standards of the native language, comparison of academic texts in native languages and in English, typology of errors, and the strategies of teaching academic writing at different levels of education.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Torino, Itálie
Stát konání akce
IT - Italská republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
800
Počet zahraničních účastníků
790
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce